Alltid roligt att se hur enkelt bollarna trillar ner när pressen släpper…
Nu börjar det strax… mitt tips är mos av Wilson. Jak Jones har inte fått ihop höga serier direkt. Tror inte det var ett enda century i Bingham-matchen. Det förväntar jag mig av Wilson. Dessutom kan han avsluta.
Men alla älskar en underdog.
… öppnar med ett 122-break. Där satte han ned foten.
… lätta 4-0.
Risken finns att det blir en sån där match man inte kommer titta på alls. Ungefär som när Tiger varit i ledningen med 6-7 slag.
Tar en web-koll strax före 20 imorgon kväll. Om matchen är avgjord så kan man göra något mer meningsfullt än att sitta framför TVn
Jävligt bra avslutning. Tror inte det är avgjort.
Har nu kollat på crusible i en vecka eller mer (precis som vanligt fast med engelska kommentatorer). Inte ett ord om hur tunga bollarna är, vilken radie dom har, vad en kö kostar, vad inträdet ligger på, hur svårt det är att få biljett, vad det är för typ av tyg, hur små pottarna är, hur snabbt bordet är, vad spelarna vunnit för tuneringar tidigare (förutom den aktuella) etc etc. 100% fokus på spelet/matchen. Dom pratar på hela tiden ändå (kanske lite för mycket för min smak) men jävklar så befriande.
Totala motsatsen mot en svensk golfsändning med andra ord där man koncenterar sig på allt annat än spelet.
I en snooker-match spelar samma två spelare i bild. Hela tiden. Åskådaren har total överblick konstant.
Precis tvärtemot golf.
Precis, borde med andra ord finnas ännu mer om tävlingen att diskutera än vilken sorts gräs det växer på foregreen.