The Crucible [Innehåller spoilers]

Fin match Selby-Selt nu-9-8 ställningen

Kollar just nu på Murphy mot den unga kinesen Si. Kinesen övertygar hittills.

En attackspelare såsom O’Sullivan, mycket underhållande.

Murphy får starta golfträningen tidigt i år.

1 gillning

Idag startar en av de intressantaste matcherna på mycket länge. Ronnie the Rocket mot Prince of Persia.

Hossein Vafaei spelade fantastisk snooker i första omgången och var väldigt speciell vid intervjun efter matchen. T.ex. “Ronnie är bäst när han sover”. Om Hossein lyckas hålla nerverna i styr blir det en sevärd match.

2 gillningar

Vilken tid börjar denna match?

Vilka visar?

Eurosport sänder en hel del…
Idag kl.11-14, 15:25-18:30 samt 19:45-22:50.

1 gillning

15.30 ungefär. Kan ju bli försenat om förmiddagsmatchen drar ut på tiden.

Inte att missa

Stabil start av O`Sullivan några minuter in i första framet.

Utseendemässigt, svårt att inse att O’Sullivan är nästan 20 år äldre.

Egendomligt 2:a frame. Första gången jag ser ett proffs göra en chans-sprängning.

Förvisso har Ronnie tydligen gjort det när han är ur form men jag har aldrig sett det.

Det har varit en del intressanta resultat. Att Higgins spöar Wilson med 13-2 får ses som anmärkningsvärt. Jag hade bedömt dem som jämbördiga. Kvalspelaren Jak Jones framme i kvartsfinal efter att ha spöat den tänkbara vinnarkandidaten Robertsson.
Den unge kinesen Si Juahui stormar också fram mot en tänkbar kvart, leder just nu med 11-5.

Spännande nu i kvarten mellan Jones och Allen.

Jag har alltid tyckt att de är väldigt duktiga på att hålla koncentration uppe när matcherna är så långa.

Själv har jag svårt att hålla fokus en hel 18-hålsrunda inom golfen.

Men tittar man på en hel snooker-vm match märker man att alla har små dippar i koncentrationen där de missar stötar som är lätta för proffsen.

Och nu ytterligare en spännande match som jag trodde var mer eller mindre avgjord.
O’Sullivan leder mot belgaren med 10-6, då tar belgaren 4 raka frames.
O’Sullivan brukar vara grym mot slutet när han har ledningen med några frames.

Blir o kolla klart . Brecel 11-10 nu

Där ser man

O’Sullivan hade kunnat ringa in mig istället så hade han kunnat ta semester själv.
Jag är övertygad om att jag hade klarat av att förlora 7 raka frames, däremot är jag väldigt skeptisk till att jag hade klarat av att skrapa ihop 29 poäng under ett och samma spel.

Minns jag inte fel är mitt personliga rekord 16 poäng och då låg redan 1 röd + svarta vid varsitt hörn när jag började.

Vansinnigt svårt. Jag är hyfsad på biljard men Snooker är en annan grej

1 gillning

Mindre bollar, dubbelt så stort bord och hälften så stora pockets… tro fan det blir svårt :smiley: