Tekniktråden om hur man ser på golf bäst

På min finns usb, och jag har lyckats visa bilder från sticka på TV’n (Bättre philips 46 tum för ca 10 år sen, funkar kanon för det vi använder den till nu), mer oklart om det går att få till inspelning.

Hm… det skall gå. Får köpa en usb-hårddisk…

Faan också nu börjar ju det här nästan bli kul… kan man “formattera” en SSD som en extern hårddisk?

Om du med detta menar att du har en “naken” SSD med förmodligen SATA anslutning så kan du köpa en kapsling till den som har SATA → USB elektroniken inbyggd.

Jag är imponerad av hur mycket jobb du lägger ner på för att inte se på golf live :grinning:

EDIT: Du kan ju bara köpa en USB sticka på ett gäng Gb om du inte vill spara flera dagars tävlingar för framtiden. Det behöver inte vara en HD för att spela in.

1 gillning

Köp valfri extern hårddisk för några hundralappar och tryck in USB-kontakten i din tv. Klart.

Det blir alltid så här…

Kolla i TV:ns menyer ang inspelning. Det är TV:n som spelar in till disken. En 10 år gammal TV borde fixa det hela, men det är lite på gränsen mellan “gammalt skräp” och “skapigt modern”. Kan vara bra att kolla upp.
EDIT: förresten, strunta i att kolla. Om det inte funkar så var det ändå dags att köpa en 65" OLED med lite mer moderna grejor inuti.

1 gillning

Är det inte bättre att han köper en stor TV om han ändå ska köpa nytt?

1 gillning

Storleken har ingen betydelse :wink:.
Man har väl en så pass stor som man tycker är “lagom” för både upplevelse och plånbok. Jag har en 65" och sitter cirka 4m från den. Känns ungefär lagom. Framför allt för plånboken. Att hinka upp 20+ kkr för en TV är helt enkelt inte aktuellt (för mig) och en 75" OLED kostar väl 30+ kkr eller så?

Sen, kan du spela in streamade källor eller har du golf via kabel? Kan TVn spela in annat än det som visas, annars behöver du ha livesändningen på under hela sändningen för att sen titta på delar av det som redan visats på TVn. Har du time-skift inbyggd i TVn kan du börja titta senare men tveksamt på en för gammal burk.

En normal TV spelar bara in det som visas. Skall den visa en sak o spela in en annan så behövs dubbla “mottagare” (demod/decode etc) etc. Inte så vanligt med sånt, kanske?

Tänkte mest på Anders ålder (som inte minskar med åren) och hur liten en golfboll är :smiley:

1 gillning

Det var väl just därför som Tivon fyllde en funktion.

Köper en ny då den gamla rasar ihop. Den här får duga.

Ja du som är så ungdomlig och sportig

Anders fjärrkontroll efter att han följt våra råd och tips …

image

(Hunden som lesande på ComHem utbudet, som väl bara en vecka innan vi fick fiber)

2 gillningar

Spela in det som visas är bättre än ingenting. Ett klart lyft nu i alla fall.

Fan vad alla mobbar mej

Haha äsch sluta med den där koftan, idag är det ju 15 grader och solsken!
Man får ge igen när det passar :sunglasses:

Jag hoppas man hänger med i tekniken även om 40 år så man blir LAN ansvarig på hemmet.

Fast det har regnat också

1 gillning

Givetvis borde de säljande företagen ha en fixa installationen tjänst till låg kostnad.

Ungefär som när du köper möbler eller vitvaror.