De få gånger jag tittar på matchracing i segling i Marstrand så har de ju tagit in 8 identiska båtar som sedan lottas ut per lag och match.
(Vilket iofs inte hindrar lagen från att protestera mot att stripingen är olika mellan båtarna…)
finns det verkligen en sån??
Kolla nascar eller indycar exempelvis om det är den underhållningen ni vill ha.
Jag kollar hellre rally eller formel 1 då.
Dom kör lika bilar ibland (inte bara gocart) och Verstappen är bäst där också. Precis som MS va förr.
Vidare, Verstappen har inte bäst bil just nu. Inte vunnit på länge och kommer nog inte vinna i Las Vegas heller även om banan passar deras bil. Men regnet som va i brasilien neutraliserar fältet.
Finns eller fanns för något/några år sedan
Intressant läsning, främst för dom som tror att fotbollen kostar mer än den smakar.
Bra kört. Tog ny ”motor” i rätt tid.
Dålig tajming av övriga med depåstopp gav honom segern lite lättare. Tror ändå han hade nått pallen om alla hade stannat ute.
Norris och Piastri var oerhört bleka.
Egon
I beg to differ.
När en förare vinner som både Verstappen gjort de senaste åren och Hamilton åren innan, så hyllas föraren.
När sedan något går i stå… är det fel på bilen.
En enkel tanke är att de flesta förare i F1 är kapabla att vinna med den bästa bilen konstruerad/uppsatt efter dem.
Det man kan säga om Verstsppen i goda ordalag är att han har kört rundor runt sina stallkamrater i ”samma” bil. Det gjorde varken Hamilton, Alonso eller ens Schumacher mer än några få stunder under säsong.
Det vi inte vet och som det finns en massa teorier om är att red bull har en bil byggd för Verstappen. Det tar inget ifrån hans kompetens men det ger stallkamraten sämre förutsättningar. Vi har sett det med Perez… som tappat betänkligt varje säsong och nu ser vi det lika tydligt när Hamilton är ur loopen i Mercedes.
Egon
Jag också. De var bra mot Packers.
Jag kan inte ta “svensk sport” på allvar förrän RIK fått en riktig arena i Centrala Göteborg.
Har bara sett golf live på 2000-talet av sporter. Har en utmärkt TV.
Förutom påbjuden pojksport då förstås.
Tänkte gå och kolla på bandy igår men jag hittade inga Bengaler så det kändes inte meningsfullt att åka iväg.
Idag tänker jag leta fram någon kanal eller stream som sänder semifinalen i pingis mellan Möregård och Källberg i eftermiddag i WTT Champions turneringen där större delen av världseliten är med. Pingis brukar jag inte följa mer än VM och OS men nu känns det lockande att titta när flera svenskar är med och hugger bland de allra bästa.
Vadan den svenska flaggan?
Seriepremiär kanske.
Brukar ju inte titta så mycket på sport live men läser gärna tabeller och följer resultatutvecklingen när det är intressanta matcher.
Idag spänning i bottenskiktet av superettan, vilket lag skulle åka ut?
Vid start var Sundsvall på nedflyttningsplats, de tog ledningen i första halvlek mot Gävle, då gled Gävle ned på nedflyttningsplats. Östersund som var tredje laget i denna bottenstrid åkte på ett baklängesmål i slutet av 2:a halvlek och ramlade då ned till nedflyttningsplatsen. I 88:e minuten kvitterade Östersund och bytte plats med Gävle som får ta steget ned till division 1.
Nu vet jag inte hur reglerna är men Östersund har det ju kämpigt med ekonomin och även om de klarar kvalet är det ju inte säkert att de får elitlicens och något annat lag får ta deras plats.
Elitlicensen för 2025 är redan klar.
Östersund möter Lund som kom tvåa i division 1 södra. Lund börjar hemma 21/11 och sen avgörs allt i Östersund 24/11.
IFK Göteborg klarade sig från kval med minsta möjliga marginal. Fler gjorda mål än Värnamo, samma målskillnad.