Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)

Jag kunde ha använt citat-tecken. Men tror du förstår vad jag menar.

1 gillning

Ibland undrar man ju över folks hjärnor.

Semifinal i Copa Libertadores i natt. Undrar om matchen hade spelats klart på Tele 2…

Här slutade River Plate-Atletico Mineiro 0-0.

om nu polisen är ett problem så ta bort bevakningen helt.
ryck ut när någon ringer

Det är ju lite så redan nu. Polisen är sällan inne på arenan, men finns i närheten beredda att rycka in.

Om polisens har en viss närvaro så finns det en stor risk att arrangören historiskt inte följer/kan följa lagen.

Det är lite där vi närmar oss pudelns kärna. Arrangören har ett ansvar och polisens närvaro ger att de inte litar på deras kompetens.

Vi kan alltså peka ut huliganer, fotbollslag och situationer (läs, högriskmatcher) till ända, men det är likväl arrangören som bär ansvaret för att det är god ordning under arrangemanget. Kan de inte följa detta så ska de inte få arrangera något.

Egon

Fattar inte riktigt hela svaret.

Vem litar inte på vems kompetens? Polisen litar inte på arrangören eller tvärtom?

Sen finns det ju ett ytterligare problem om vi ännu en gång kommer åter till Hammarby-Djurgården.

Där drog Polisen in tillståndet för arrangemang för Hammarby och upplöste det hela. Sen tyckte man ändå att Hammarby hade ansvar för att tömma arenan.

Hammarby protesterade (naturligtvis) eftersom de ansåg att det inte längre fanns nåt arrangemang att ha ansvar för.

Moment 22!

1 gillning

Åk inte till Argentina och titta på fotboll jhenrikj.

Hade jag varit i Argentina nu (som jag kunde varit) hade jag inte haft tid att titta på fotboll :grin:

Det är blåsigt på IP ikväll. Står du pall Berra?

Håller mig hemma.

Jag blev också hemma. Men pga isbrist på Studan. Bandyn står inte pall utan hall.
Tyvärr.

Bajen klart för Europa!

Legia-Widzew i polska ligan. Men det är ju bara i Sverige det körs.

Verstappen började på plats 17 av 20 efter politiskt bullshit i kvalet. Det regnade. Mycket ibland.

Vinner racet med 19,5 sekunder.

Tror aldrig jag sett något liknande.

För 2 år sedan spelade Gais i Division 1 södra - som man vann.
Idag slog Gais Häcken och ligger sexa i Allsvenskan och blir troligen bästa Göteborgslag av tre.

Något som skulle vara intressant var om alla förare hade exakt likadana bilar, vem skulle vinna och hur mycket skulle skilja mellan bästa och sämsta förare ?

1 gillning

Det är givetvis inte jämförbart eftersom alla förare har olika bakgrund, men förr i tiden brukade Michael Schumacher bjuda in sina kollegor på att köra go-cart. Då har alla samma sorts bil och vi kan ju säga så här att MS körde åttor runt sina konkurrenter och vann ändå.

Är det inte en av serierna som är just så?
Elbilsserien?