Det är helt klart en kul grej och jag skall kolla ngn video som visar det hela också men det är lite All Star Game över det hela, även om jag tror att båda D och W väldigt gärna vill vinna.
10,37 får betecknas som djävligt bra av Duplantis. 3:e bästa svensk i år.
Duplantis skulle ha varit till hjälp i annat än bara stavhopp under finnkampen. Hoppade inte Sjöberg längd en gång i tiden? Att Klyft var en tillgång är en nobrainer.
Kjell isaksson vann ju en av de första superstars.
Det faktum att Warholm tvingas genomföra kvällens Diamond League-tävling iklädd Duplantis svenska tröja tycker jag är lite festligt och charmigt
Utöver det, undrar hur den ekonomiska dealen såg ut?
När Michael Johnson och Donovan Bailey möttes på 150 m på 90-talet fick båda 500 000 dollar för att ställa upp, plus ytterligare en miljon dollar till den som vann.
Har inte sett något om ekonomin i det hela. Deras sponsorer som stod för arrangemanget delar väl ut några miljoner till de båda.
Coolt! Dessutom en bra tid. The guy is good!
Ja, Mondo imponerade verkligen. Hatten av.
Dock verkar det ha påverkat både Mondos och Warholm kroppar på ett för dem oväntat sätt.
Ett 100 meters maxlopp för den som inte specialtränar sitter tydligen i kroppen flera dagar.
Kommer ihåg att Stefan Holm berättade att man har ont i hela kroppen ett par dagar efter en höjdhoppstävling.
Undrar vad man skulle behöva på 100 meter. Var sämst i klassen på 60 meter av killarna så det rör sig väl om halvminuter. Min snabbaste mil var andra halvan av en halvmara, man var mer ånglok. Ju längre ju bättre.
Har ibland tänkt att börja träna veteranfriidrott. Slutade med friidrotten när jag var 14-15 år och det skulle tränas 3 dagar i veckan. Det funkade inte att kombinera med golfen, orienteringen, fotbollen, badminton, bordtennis och basket, schackspelandet och skidåkningen.
Jag tror nog att jag skulle prestera rätt bra efter någon månads träning. När jag höll på med friidrotten var medeldistans det jag var bäst på. Vann t.ex. kommunmästerskapen på 800m i 5:e klass med mer än 10 sekunder!!!
Jag var hyggligt bra på allt utom kulstötning.
14-15 sekunder på 100m tror jag är möjligt med lite träning i bagaget.
11.90. Hoppla!
Jag hade kunnat konkurrera när jag var 16-18, men inte numera.
För dej, ja
Om du hade ställt upp på SM hade du kommit bland de 10 bästa i M60 på 100m.
I tresteg hade du kommit bland de 4 bästa.
Ehh knappast!
9 deltagare på 100m och 3 i tresteg.
Aha, ja då stämmer det
Går lite långsamt där uppe, helt groggy efter värsta drömmen på decennier, nu under middagsluren.
Drömde du om att du var tvungen att svinga som en babordsbabian ?
Till och med värre än så.