Såvitt jag förstått har Östersund frågat om man får använda superettanspelare i div 4 laget. Först svarar JHFF felaktigt ja (enligt ÖFF har man fått ja 2 ggr) sedan kollar JHFF vad som egentligen står i reglerna och vilken status div4 laget har, sedan ändrar man ett ja till ett nej efter ett ha rådfrågat SVFF.
Nej, det var Östersund som kollade med SvFF. Distriktsförbundet har aldrig sagt ja till att man får använda Superettan-spelare i div 4 så vitt jag förstår. DÄremot har de godkänt att Östersund får ha ett lag där med akademispelare.
Men en tolkning från förbundssidan verkar ha ändrat sig, då är ju inte reglerna klara.
ÖFK gav inte alla förutsättningar
Jobbar du på JHFF ?
Vi kan nog lägga ned diskussionen då vi inte har alla detaljer om vad som sagts och skrivits i olika sammanhang.
Hur Sveriges Radio vinklar till det är rätt ointressant.
Varför hålla på att tramsa med fotboll på nivå 6, korpfotboll+ ?
Det är ju till och med svårt att hitta en tabell on-line.
Går man in på JHFFs hemsida och klickar på den aktuella serien får man upp tabell och resultat från 2022.
Division 1 lag med ambitioner och högre upp i seriesystemet som inte har reglerna klart för sig, då kanske man kan hålla på med dessa egendomligheter.
Det enda jag bryr mig om fotboll annat än högsta divisionerna är då jag (numer bara på jobbet) får en papperstidning i nävarna, oftast den lokala ÖC, NWT och numer UNT, och då alltid slår upp resultatsidorna. Det är nåt meditativt i att se hur det går för Uppsala-Näs i typ division 4.
Där spöar papperstidningen allt online. Resultatsidor online är skittråkiga.
Medhåll.
Svt text är ypperligt för alla nivåer som redovisas. Lägre nivåer vetefan var man hittar info.
Funkar men mysfaktorn är nada.
Ja men verkligen. Resultatbörs i tidning är ju en del av livets goda.
Lite extremt att Aregawi blir uppflyttad två platser till pallen, 12 år efter genomförd tävling. Kan hon få guldet till 2036 ?
Synd att det inte finns blodprov kvar från 1970 och 1980-talen det skulle kunna förändra resultatlistorna rejält.
Bonussonen Olle kom 8:a i sin första världscuptävling. Även om det är en väldigt liten sport (några tusen som tävlar world wide) måste det ändå betecknas som sensationellt bra av en nybörjare i denna tävlingsgren.
Nästa år får han en permanent plats i landslaget och det blir då 7-8 världscuptävlingar runt om i världen.
Låter som en dyr sport? Men cool!
Att pingisproffs slår amatörer med mobil mot racket är självklart.
Jag som var hyfsad tävlingsspelare i badminton kunde lira jämnt mot en amatör om jag hade innebandyklubba.
Men fick förstås mest slå underhandsslag så det var svårt att avgöra.

Lite extremt att Aregawi blir uppflyttad två platser till pallen, 12 år efter genomförd tävling. Kan hon få guldet till 2036 ?
Synd att det inte finns blodprov kvar från 1970 och 1980-talen det skulle kunna förändra resultatlistorna rejält.
Finns kvar… undrar om det ens togs speciellt ofta.
Ett hopp kostar 200-300 kr för de som är licensierade.
4-5 hopp på en dag.
Vet inte om du skrivit något om det, har han dragit med plastfarsan nån gång?

Vet inte om du skrivit något om det, har han dragit med plastfarsan nån gång?
Jag hoppade mitt enda fallskärmshopp för 42 år sedan.
Det var inte min aktivitet, för mycket väntan.
Du skulle ha fällt ut fallskärmen senare

Du skulle ha fällt ut fallskärmen senare
Det var väntan på bra väder som var den jobbiga grejen. Tre helger gick åt innan det var tillräckligt bra väder för oss nybörjare, därefter ytterligare en helgs väntan utan att det blev ett andra hopp.