Fast jag har fruktansvärd höjdrädsla var jag på väg att börja hoppa på 80-talet. En arbetskollega var fanatisk hoppare, fick företaget(det fanns pengar på den tiden) att sponsra en starkt subventionerad hopputbildning. Det var många som hoppade av kollegorna och mycket snack. Som jag minns det var redan då speed en grej man jobbade med. Om jag minns rätt var en del av problemställningen då att kunna ”plana ut” innan man ryckte. Fast det som var badass var olika varianter av RV, utföra saker tillsammans.
Var ute och festade en del med Hopparen och hans hopparpolare, helvilda, helsköna killar och tjejer. Högskola kom ivägen innan jag samlat mod.
Olle beskrev det som att man gör en 90-gradare och tar med sig det mesta av farten till horisontalt läge, därefter intar man det normala “x-formade” läget för utlösningen av fallskärmen. Då har man kommit ned till 1000möh
Trots din upplysning så är min förståelse noll. Troligen en av de sämst skrivna artiklarna jag läst. Vad är regeln och på vilket sätt har klubben brutit mot regeln?
Du hajar väl att den är dåligt skriven med avsikt. Man får inte ha ett B-lag i seriesystemet. Däremot får man ha ett fristående lag. Som Hammarby och Hammarby TFF.
Mellan två såna lag kan man ha ett visst antal spelare som kan gå mellan lagen. Men dessa måste anges innan seriestart, och en sådan variant har en del regler.
Östersund har inte upprättat nåt sånt avtal eller namngett spelare. När de plötsligt vill göra det mitt i säsong menar förbundet att div 4-laget inte är fristående.
Men klubben anger inte detta i texten på sin hemsida.
Ok, som jag trodde med 90 grader. Undrar om det är som de sades, att man var tvungen att vara jäkligt försiktig med att fälla ut armarna för att åstadkomma denna vinkling tillbaka till grundläget. Obs att jag bara hört det här som hopparsnack och för massor med år sen. Men det är lite svårt att föreställa sig hur man går från lodrätt fall till vågrätt, Och från 400 knyck till 180. Intresserad eftersom jag en gång var jäkligt peppad…
Fortsättning på den av H2O-mannen startade diskussionen kring Östersunds fotboll. Lyssnar man vidare och läser vad som är skrivet har alltså JHFF först gett ett besked till ÖFF och därefter ändrat sig efter att ha blandat in SFF.
En stor soppa enligt mig orsakat av JHFF. De borde uteslutas, inte straffa fotbollslaget. Överklagan lär väl ta några månader och då är väl säsongen över.
Div4 är ju en hobbyverksamhet, snäppet bättre än korplagen, ungefär som herrar 45 Stockholmsserien i golf. Varför göra en liten fadäs till en stor historia. Vi pratar om 6:e högsta fotbollsserienivån.
Reglerna gäller ju distriktsfotboll. Och division 4 är högsta serien där. Distriktsförbundet har berättat vilka regler som gäller, och ÖFK har sagt att man ska följa dem.
Plötsligt hör ÖFK av sig till förbundet och vill göra annorlunda, då fattar förbundet ett nytt beslut utefter de regler som gäller.