Det kan du ju ha rätt i.
Har dock t.ex. åkt Vasalopp, för mig tar det längre tid än en riktigt långsam golfrunda, dock brukar jag tycka det är jobbigt efter de första 6 timmarna.
Med rätt sällskap kan jag njuta även av en långsam golfrunda, gärna att en fyrbent såsom Cisco är med.
När jag var barn fick jag ett “cricketset” av min engelske mormor.
Testade att spela med några kompisar några gånger men blev mer typ brännboll då ingen av oss visste hur man spelade cricket ![]()
Cricketbollen var klädd med läder och stenhård så använde en tennisboll istället.
Nåja. De spelar T20 i VM. Typ 2:30 för en match.
Jag brukade ibland ta det platta slagträet i brännbollen i skolan.
Sitter och kissar med? ![]()
Det var inte allvarligt menat, jag har inte satt mig in i cricket och ser då inte charmen med spelet (där en match tydligen kan ta 2-3 dgr). Som 70+ med lungvaskulit så är inte speedgolf min grej utan jag överlever golfrundor i värme bättre om jag slipper jaga runt banan. Jag och en av mina golfkompisar är biologer och njuter av att även se djur och växter på en golfbana.

… jag i måndags.
Det är rätt segt när de lirar runt på mitten och i backlinjen, vänder om och spelar bakåt så fort det inte finns öppna vägar eller fria spelare i offensiven.
Tänk om de skulle våga chansa lite, offensivt. Framför allt när de går på kontring.
Gäller ungefär alla lag i pågående
-mästerskap.
Det skulle behövas någon/några regler som förhindrar att lagen inte försöker anfalla.
Man kan ju göra som i handboll där domaren avgör när det är passivt spel eller som basket där lagen har en viss tid på sig att göra skottförsök.
Som ett första steg, bakåtpass över mittlinjen bör förbjudas tycker jag.
Tjavars. Snyggt spel på mittfältet är ju kul att se, om det leder framåt.
Helt överens!
Inte så lätt alltid…
Råkade slå på Varberg-Gais i Superettan förra året (eller förrförra året kan det ha varit) och lyckades hålla på fel lag tills Gais gjorde mål och insåg att det var Varberg som spelade i grönsvart och inte Gais ![]()
BEL-UKR.
Om alla skulle spela för lagets mål istf eget mål hade båda lagen troligen gjort minst ett mål var.
EDIT: Belgiens nummer 11 har ju nollkoll. En stickare till Lukaku nyss så hade det varit 1-0.
Finns det nåt härligare än att se en fotbollsspelare få gult kort för filmning?
Domaren är min idol. Portugiserna är ju notoriska floppare. Två gula hittills. Hoppas det blir fler.
… och genast föll inte portugiserna som korthus sista minutrarna av halvleken. Fint o se.
Fotbollspelare är fjantar. Alla filmar, maskar o gnäller på domaren. Skippar nog resten av EM. dessutom är rullande tid idiotiskt
Go, Georgia!
Vore skönt med en rejäl knäpp på portugalnäsorna.
Ja, ännu bättre är när någon spelare filmar och ligger kvar extra länge varpå motståndarna får en fri yta och gör mål. ![]()
Varberg och Gais har inte spelat i samma serie på minst 3 år (förutom i år då) men kan ju ha varit i Cupen.