”Vinglar” var redan på 2,29. Guldet klart. Redan där började jag prata om hur dåligt det var. Tji fick jag. Sen sparar han sista försöket på 2.31, höjer till 2.34 … och klarar. Sen tar han 2.37 av bara farten. Toppklass på den höjden.
Egon
”Vinglar” var redan på 2,29. Guldet klart. Redan där började jag prata om hur dåligt det var. Tji fick jag. Sen sparar han sista försöket på 2.31, höjer till 2.34 … och klarar. Sen tar han 2.37 av bara farten. Toppklass på den höjden.
Egon
Tamberi är en sån där unik individ som presterar som allra bäst på de största tävlingarna. Har ju sedan tidigare en komplett samling guld. OS, VM, inne-VM, EM, inne-EM,diamond league. Nu var det 3:e EM guldet. Jag blir inte förvånad om han tar hem OS guldet också. Det som saknas är ett 2.40 hopp. Han har 2,39 som PB
Final i 2 heat känns som en otrolig dålig idé. Men så är det tydligen på 10000 m idag.
Duplantis på 5.65. Han har flera decimeters marginal. Stavhopp/M och 400 häck/M har nog de mest givna vinnarna i hela EM.
4x400 när de springer på gemensam bana på bortre lång. Det är bland det mäktigaste och vackraste i hela idrottsvärlden.
Intervjun med Almgren. Varför tjata? Varför bluddra om ungefär ingenting?
Låt honom säga att “det gick åt h-vete och så här fem minuter efter loppet finns inget svar på varför”.
Den där typen av intervju är vanlig i sportsammanhang. Det går inte att förstå varför det är så. Totalt ointressant och ger absolut ingenting förutom bluddertid i bild.
Dessutom är alltför många frågor alltför korkade. Pops är tvungen att tjata på för att hålla igång och höra sin egen röst.
Man funderar lite vad som är optimalt när det gäller världsrekordförsök, när tävlingen är vunnen, oftast kring 5,90. Är det bättre att ta en mellanhöjd på typ 6,10 innan han går på världsrekordet, eller är det bättre att höja direkt ? Det känns som stor skillnad på 5,90 och 6,25.
Nu blev det ju en mellanhöjd denna gång för att håva in lite prispengar men de flesta normalavtävlingar ger väl inte så mycket om det nu inte är stadionrekord som kanske ger någon bonus.
Bonus spelar givetvis roll. Hans första försök på 6.25 var ju ganska bra. Sedan två som inte var nära.
Jag gissar att det är svårare med VR på stora tävlingar. Det tar lång tid innan man är vid 6.25 och mycket väntetid är det.
Va, kör man med VR i stavhopp.
Då kan man ju tävla online!?
Annars tycker jag att det AI för SH är VO och stort.
Egon
Belgien har lekstuga med Rumänien.
Turkiets självmål lär bli en klassiker
https://x.com/arjun_arrowhead/status/1804593392053305400?t=NM7U8VmEJBbQgQLXe3QVQQ&s=19
Tyvärr borttaget från x.com av copyrightskäl.
Gissar att Turkiets regering köpt upp rättigheterna.
Men va f-n
Borde gå att hitta nån olåst version någonstans.
Fanns på youtube. Någon som filmat från läktaren
Fanns på youtube. Någon som filmat från läktaren
Den här?
https://x.com/FootballReprt/status/1804558445120507928?t=QeZXWMOLB4yV3BM3hEhKfg&s=19
På Torsdag börjar par-vm i dart med ett par per land. 40 länder finns representerade.
Sverige har fått bra lottning i gruppspelet och möter Spanien och Gibraltar.
Ingen av dessa länder har någon som kvalat in till PDC touren.
Sverige representeras av Oskar Lukasiak och Jeffrey de Graaf. Tidigare holländaren Jeffrey är den enda i Sveriges grupp som har tour-kort. Oskar har kvalat sig in i några turneringar.
De 4 topprankade länderna går in i spelet i åttondelen.
Cricket-VM pågår i Västindien.
Den stora skrällen är Afghanistan som är klar för semifinal mot Sydafrika efter att bl a ha slagit stornationen Australien!
I den andra semifinalen möts Indien och England.
Official ICC Cricket website - live matches, scores, news, highlights, commentary, rankings, videos and fixtures from the International Cricket Council.
Är det någon som provat att spela cricket ?
Nä, om man tycker att golf tar lång tid ska man nog hålla sig borta från cricket.