Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)

Tack Berra skall bli kul att kika på när jag fakturerar :slight_smile:

Vilken individuell man mot man sport har mest publik ?

Wimbledons center court 15000 åskådare
O2 areanan där darten spelas ikväll, 14000 åskådare
Pingis i Kina har nog haft väldigt många åskådare.
Boxning har nog haft rätt många åskådare också.

Centrecourten på Flushing Meadows tar över 23000

75000 såg boxning mellan Dillian Whyte och Tyson Fury.

Zale vs Pryor: 135k
Boxning kanske intar förstaplatsen?

1 gillning

Tänkte säga nåt om din mamma men märkte ni frågade efter åskådare, inte deltagare.

:wink:

Löjligt hur lätt han vann semin.

1 gillning

Hur som helst, 17-årige Luke Littler vann komfortabelt mot Michael Smith i semifinal 1. 10-5. Dock bara 38,5% träff på dubbel. Om han ska vinna finalen behöver han nog komma upp i 50%.

Sverige-Finland.
:ice_hockey: när det är sommar. :wink:

Vilket sömnpiller… :yawning_face:

Och precis när jag skriver detta gör Sverige mål :flushed:

… och Luke Littler gör en 9-darter…

Och :finland: kvitterar

Var det hans femte tv-sända 9-darter ?
Nu har han sopat hem en major också efter att ha varit proffs i ett halvår.
Lite fickpengar fick han också.

1 gillning

Och SWE avgör!

1 gillning

Tvärtom tycker jag det är kul med hockey som inte bara handlar om att ösa in PP-mål utan kräver lite mer defensivt tänk.

Kollar inte hockey så ofta på TV längre, men slogs igår av hur helvetes stora alla spelare är. Kollade “stats”. Sverige hade två killar under 180 cm och ett helt gäng på 190 eller mer.

För storlek: Kolla Rugby, basket, handboll och även volleyboll. :wink:

Om man är stor och dessutom “bra” så har man en fördel jfr liten och “bra”.

Skulle skrivit NUFÖRTIDEN. Spelarna är så jävla mycket större än för bara 10 år sen. I sporterna du anger har de alltid varit stora :slight_smile:

1 gillning

Sverige har ju mest NHL spelare nu också, i NHL premieras verkligen storlek pga små intima “end zones”. Själv tycker jag den hockeyn är skittråkig.

Den moderna hockeyn är rätt trist att titta på. In med pucken i anfallszon, försök få kontroll på den, in med några stora gubbar framför mål, skicka dit pucken för styrning eller skott direkt i mål om målvakten är tillräckligt skymd. Inget klapp-klapp spel som på sovjets tid.

För att kunna gröta ihop det vid försvarande lags mål och inte bli bortknuffade behövs stora gubbar.

1 gillning