Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)

Förbundet vill nog först och främst ha en fungerande “produkt” med ett lämpligt antal lag.
Det verkar ju inte fungera jättebra nu.
Om det löses med färre lag, kortare säsong eller på något annat sätt vet jag inte.

Nu verkar det ju vara problem varje säsong att få till full uppsättning lag i elitserie och allsvenska.

Det kanske behövs någon radikal förändring av sporten ?

No niin!
Man håller inte på SAIK när de spelar mot Rögle.

Eftersom man vill se Wilson-Bingham i finalen kommer det såklart bli Gilbert-Jones.

Personligen tycker jag att Bingham är särdeles tråkig att titta på, har han två alternativa stötar så väljer han alltid att spela på den säkrare även om den chansartade kan avgöra ett frame till hans fördel. Jones däremot är kul att se, ibland pangar han på hänsynslöst, ibland går det bra, ibland går det åt skogen. Han försöker ofta göra väldigt komplicerade defensivstötar, när han lyckas är det snookern i sin fulländning. Mot Trump var han väldigt bra i det momentet.

2 gillningar

Personligen gillar jag det defensiva spelet mycket mer än det offensiva. Jag vill se … snookers.

2 gillningar

… får säga jag gillar den där killen Jak Jones. Hejar ju på Bingham för han är en av dom som varit med och Jak Jones var okänd för mig men du har rätt Berra, han spelar roligt.

Ikväll slog Gais Blåvitt med 2-1 :grinning:

1 gillning

Igår njöt jag lite när Roma släppte in 1-2 målet runt 83:e minuten eller när det var…
Jag slog över till matchen när det var ungefär 15 minuter kvar av ordinarie tid och så gott som det första som händer är att en Romaspelare faller ihop död efter att ha fått en inte alltför hård boll i huvudet, så ett baklängesmål var ett passande straff för den filmningen. :partying_face:

1 gillning

Ja, filmningarna är ett av fotbollens största problem, bra att det denna gång verkar ha gett lite tur? för andra laget.

1 gillning

Jag måste säga att jag var mycket överraskad och imponerad över hur Leverkusen spelade, kul, snabb och teknisk fotboll. Tufft med två (ganska onödiga) straffar emot sig men dom redde upp det.

Hockey-vm då alltså.
Kollar nån ens?

Ja, nu när du påminde mig så slog jag på hockeyn i brist på annat att se.

Nej. Jag är skapligt håkkyintresserad men VM med obästa lag mitt i maj är inte min grej.

Hockey-VM?
Sverige leder tydligen sin grupp innan ens någon match spelats enligt den här tabellen :flushed:
Är det enda gången Sverige ligger i topp?

Fast enligt den här tabellen leder Frankrike gruppen. Oerhört förvirrande…

Senast jag kollade på hockey-vm var nog 1988. När tv3 köpte rättigheterna hade jag inte tillgång till kanalen, när jag fick möjligheten att se VM igen några år senare var intresset borta. Har sett tredje perioden i några OS finaler sedan dess.

På 60-70-talet vann ju Sovjet varenda VM och varje år hoppades man att Sverige äntligen skulle lyckas klå ryssarna.
När ryssarna till slut 1972 inte var lika bra som tidigare så var Sverige ännu sämre och Tjeckerna bröt den ryska segersviten och vann. Otroligt trauma för en 13-åring - men förhoppningarna fanns att klå ryssarna 1973 istället - men då var ordningen återställd och ryssarna överlägsna igen.
Så höll det på tills jag blev “vuxen” och tröttnade på hockey så när Sverige till slut vann VM 1987 blev det mest ett “jaha” från min sida.
Överhuvudtaget känns hockey som ett för snabbt spel numera - kanske beroende på att man blivit för gammal och inte hänger med längre…

Härliga Sirius.

3 gillningar

Vi är överens :joy:

1 gillning

På Torsdag en av årets höjdpunkter tittarmässigt för mig, Premier League i dart finalkvällen med semifinaler och final.
Michael Smith (världsmästare 2023) - Luke Littler (Det stora 17-åriga stjärnskottet med ett antal vinster i mindre tävlingar samt VM 2:a 2024 )
Luke Humphries(världsetta och regerande världsmästare) - Michael van Gerwen(regerande Premier League mästare, trefaldig världsmästare, dominerade darten 2:a halvan av 2010-talet)

Gissningsvis blir det Luke mot Luke i final precis som i VM-finalen i Januari.

1 gillning

Nu börjar det.

2 gillningar