Det tror jag inte, för det som händer är fortfarande intressant för matchen.
Personligen kan jag tycka det är rätt skönt att domaren kan få ha lite egenbestämmande rätt om när matchen är slut. Det är helt meningslöst att spela 5 minuter till när det redan står 4-0 och båda lagen visar att de bara tänker spela av den tid som är kvar. Att se 20 personer rulla boll i mittcirkeln glädjer inte någon.
Precis min uppfattning om fotboll med
TKO typ.
Perfekt att fixa en kopp kaffe, en macka eller någon annan dryck.
Om man inte sett mygel förr …
Fattar inte
Om du tittar på en match där Italien leder med 1-0 en bit in i andra halvlek kanske du fattar.
Klockade en gång i ett VM en sådan match sista halvtimme, bollen var i spel lite mindre än 15 minuter och det blev typ 3 minuter förlängning.
Fotboll går ut på att vinna. Inte underhålla dig. Så länge man inte bryter mot reglerna så gör man som man vill.
Det blir sen ett par år tillbaka betydligt längre stopptid än det var förr. Då blev det aldrig mer än 3-4 minuter. Nu kan det bli 11 minuter.
Jag har på senare tid blivit allergiska mot lag som anses spela vackert. Typ Barcelona och Brasilien. Föredrar hårt kämpande lag som Atletico Madrid, Inter och Argentina.
Det värsta jag vet är alltså folk som vill att svenska landslaget ska spela “mer underhållande”. Nej det ska vi fan inte. Vi ska vinna mer och kvala in till mästerskap och kanske knipa nån kvartsfinal eller nåt med brunkarfotboll. Att vinna är mer underhållande än att förlora med offensivt spel.
Även om vi har en bra generation på gång så är den tekniskt underlägsen de bästa länderna ändå. Vi kan inte vinna mot Spanien, Argentina eller Frankrike genom att spela öppet och offensivt. Därför tror jag att Dansken är en återvändsgränd. Han kan bara ta oss så långt. Så fort vi möter ett bra lag kommer vi bli avslöjade.
Well…
Vem tittar på sport som inte underhåller?
Pengarna till dessa forbollsspelare kommer direkt eller indirekt väl från de som tittar på fotbollen.
Om de inte finner fotbollen underhållande…
De som bryr sig om hur det slutar?
Ska de som vill bli underhållna bestämma så springer fotbollsspelare ut ur nåt jävla björnhuvud också… Blir så infantilt.
Då är ju Text-TV toppen för dem
Fansen är en större del av upplevelsen än spelet. Spel med tomma läktare under pandemin var dötrist.
Jo, men om nu inte fansen blir underhållna av det som sker på plan. Vad händer då?
Tomma läktare någon?
Big news. Horner får kicken som stallchef i Red Bull
De vill se sitt lag vinna.
All idrott bygger på spänning. Underhållning uppstår i spänningen. Det är därför en major är mer underhållande än en dussintävling. Och är en svensk med i toppen blir det ännu mer underhållande. Det är även därför jag hellre ser gli azzurri försvara en 1-0 ledning än se Barca vinna med 5-1.
Annars blir det Harlem Globetrotters eller Wrestling.
Jo. Men fattar ändå inte Alberts replik. Med effektiv speltid kommer det för övrigt bli ännu lättare att spela defensivt och destruktivt.
Man orkar mer och kan ställa om vid uppehållen.
Det finns en symbios i det du skriver. Ja , fotboll går ut på att vinna, men det måste finnas ett underhållningsvärde för tittarna som är kunderna.
Jag tror inte att Old-T har problem med faktumet att det blir 0-1, men om jag tolkar honom rätt så är han inne på samma spår som jag, att roar det inga tittare och tittarna slutar titta, då minskar intresset och är tillslut obefintligt. = inga intäkter
Men om man underhålls av en spännande 0-1 match, ja då är det en ickefråga.
Fast här har förbunden med FIFA/UEFA ett jätteansvar.
Att skapa ett regelverk som domarna följer.
Om målvakten har 8 sekunder på sig att sparka ut bollen, då har han 8 sek på sig, inte 15.
Om en spelare inte har en uppenbar huvudskada eller en annan allvarlig skada, då ska inte spelet stoppas.
Om en spelare är skadad och spelet avbryts, då ska den spelaren förflyttas av planen och vårdas utanför planen så att spelet kan fortlöpa
Unt so weiter…
Men om spelarna tillåts fortsätta med att få kramp stup i kvarten och domarna inte gör något åt saken…
Men lösningen är enkel: Ut från plan, fortsätt med en man mindre, varsågoda! Och spelet är mer effektivt.
För att SPELA defensivt, det ser jag inget problem med mer än att det kanske inte är lika roande som ett offensivt spel.