Touren igång. Tänkte följa den lite dag för dag. Fler som gör det? Fga fler som inte gör det och som inte vill ha spoilers?
Jag följer den och lovar att vara tyst som en mus om det som händer.
Följer den och är sällan live. Tycker det är bättre med en egen tråd så slipper man undvika allt sportsnack i en månad.
Ok!
Var ska vi skicka kransen sedan?
Tog brassens rekord hörde jag!
Det är intressant med de där superveteranerna som håller igång. Som Gösta okänt-efternamn som blev först med 61 genomförda Vasalopp förra året.
För egen del är Vansbrosimningen den enda av klassikerna som nog inte är genomförbar. Mina dåliga axlar gör att varken crawl eller bröstsim är genomförbart mer än 100m eller så, kanske skulle man kunna simma ryggsim med bara benspark.
Jag inbillar mig att vasalopp är det för mig mest omöjliga. Har aldrig varit vän med längdskidor. Maran har jag gjort och vätternrundan skulle jag nog klara. Vansbro, jag simmar långsamt men jag har inga problem att simma långt. Vet dock inte hur det skulle funka i dalälven, om det är pisskallt. Morsan växte upp i strandkanten någon mil nedströms Vansbro, det var sällan de badade i älven.
Ser på Tyskland - Danmark i DAM-EM - Det här med VAR i fotboll…
Borde det inte finnas maxtid typ en minut för VAR - granskning?
VAR är nog bra men att det tar mer än 45 sekunder att kolla läget är ju bisarrt.
VARför inte gå hela linan ut, låta ett AI kolla och signal i högtalarna direkt vid t.ex. offside?
VAR gäller inte bara offside. Offside är det som funkar bäst redan nu med VAR eftersom det är “halvautomatiskt”.
Rimligtvis borde man stoppa klockan vid VAR granskning.
Varför? Man lägger ju till tiden på slutet som man gör med andra stopp i fotbollen.
Ja ett oerhört korkat system.
I samma ögonblick som man inför ”effektiv speltid” och stoppar klockan kommer fotbollssändningarna att förstöras helt av reklam.
True, men åskådarna, dvs kunderna har inte koll på läget. Det kan ju vara lite si och så med tilläggstid.
Stoppar man klockan vid uppenbara stopp i spelet, stoppa klockan.
Allvarlig skada, VAR, och det finns säkert fler tillfällen. Då vet vi som kunder hur mkt tid det FAKTISKT är kvar, och behöver inte få det som en överraskning när klockan passerat 45/90