Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)

Då har du ingen koll på Johansson.

INte mer än att han är en framgångsrik tränare, och jag ser honom primärt som damtränare av någon anledning. Troligen för att han lyfte de svenska damerna, men han har väl varit mer verksam på herrsidan, om man ska GENERALISERA

En tänkare med många åsikter och funderingar. Och som vågar tycka nåt i ankdammen.

Skulle den där CV:n vara imponerande menar du?

Den var för att visa om han tränat flest damer eller herrar. Och lite för att visa bredd och erfarenhet.

Jaha, framstår som en person som misslyckats i sin karriär iaf.

Verkligen inte. Mycket välmeriterad. Vann Champions League så sent som förra året.

Jag jobbar inte på SR så jag behöver inte låtsas. En som efter en svag karriär som herrtränare börjar träna damer gör det för att han kört fast i herridrotten.

Det var jävligt elakt sagt men man undrar om det inte ligger lite i det…

Nu var han ju tämligen lyckad även som herrtränare. Men fick sin första A-landslagschans på damsidan.

Tycka får man givetvis, men man kan inte tycka, och tro att man måste stå oemotsagd där någon annan har en annan uppfattning.

Nej har nån sagt det?

Herr Gårman blir fotbollsspelare under dam-EM.

https://www.facebook.com/share/r/16hFcZRRWe/?mibextid=wwXIfr

Peter Gerhardsson om interna böter.

Då tycker jag att man devalverar “pennalism” å det grövsta…

1 gillning

There’s always a start…

En gång för länge sen fick vi på jobbet gå på en föreläsning med en då känd (särarts-)feminist. Var väl 25 år sen nu. Hon hävdade att män och kvinnor historiskt sett hanterade auktoriteter på olika sätt. Att män var tvungna att underordna sig andra inom gruppen för att kunna jaga, kriga osv på ett effektivt sätt medan kvinnorna inte hade samma behov utan hade fokus på relationer och nätverk.

Det här skulle väl aldrig en modern vänsterfeminist gå med på dock. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Många tränare som tränat både herrar och damer säger ju också att damerna behöver ett annat ledarskap som är mindre auktoritärt. Så jag tror nog det kan ligga nåt i det.

Antar att det här med böter går åt det auktoritära hållet vilket alltså inte lirar med damernas mentalitet.

Ang. böter inom gruppverksamhet vad det än må vara, så funkar det inte.
Som jag hört det så finns det undersökningar i ämnet där böter vs ”uthängning” testades. Föga förvånande sved det mer att synas inför alla än att betala.

Egon

Tvåa i år igen efter en djävulsk spurt. Man är ju lite stolt som bonus-far.

Ettan Victor Johansson krossade banrekordet och var i en klass för sig.

1 gillning

Igår fantastiskt dam-världsrekord i friidrott på 5000m. 14-minuters gränsen klarades.

Som jämförelse har bara 5 svenska herrar klarat att springa under 14 minuter i år.

Det har varit en anmärkningsvärd utveckling på damernas distanslopp. Kommer ihåg i min ungdom då 15 minuter var den magiska gränsen som skulle spräckas.På den tiden var dock sträckan inte officiell gren på mästerskap.