Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)

Nuförtiden tittar jag bara en halvlek då och då när landslaget har tävlingsmatch, brukar alltid somna.

Ja men det är ju för att du inte bryr dig. Hur gör du för att tycka att Dart är intressant?

Korta snabba matcher. Ett leg tar 2-3 minuter. En hel match är ofta avklarad på 15-20 minuter, då går det att hålla intresset uppe.

För att du nånstans hejar på någon. Ett kast är ett kasst annars.

Lite så är det förstås, jag hejar dock på Sverige i fotboll, ändå somnar jag.

Eller försöka täcka bollen vid hörnflaggan…
https://x.com/DirtyFootbaIIer/status/1924863437789610284?t=or3lePlKthZbrAPGnaXe2w&s=19

1 gillning

Jag bryr mig inte alls som förr heller. Då kunde jag knappt andas om vi ledde med ett mål och det var 20 minuter kvar.

Men ska försöka göra ett försök att följa det här laget några år. Tror de kan bli väldigt bra om de får rätt förbundskapten. Tror tyvärr inte JDT är det dock.

För att få en riktigt bra förbundskapten måste nog lönen bli cirka 10ggr högre.

Möjligen. Tror inte det dock. Räcker nog med en ny “Janne Andersson” eller en ny “Lagerbäck”. En grundad person som fattar verkligheten.

Det är skillnad på en bra och en riktigt bra.

Vem är riktigt bra då?

Jag kan inte namnet på så många. Mourinho och Guardiola t.ex.

Svennis också men han har ju kilat vidare till de sälla fotbollsplanerna.

Det där hade ju ändå någon form av underhållningsvärde, där försökte ju båda lagen faktiskt uppnå något. När ingen är intresserad av att ens försöka kan man lika gärna blåsa av.

Men laget är ju det bästa på många år.

Tränaren och taktiken är A och O. Oerhört mycket viktigare än vad folk i gemen tror.

Svennis idéeer kom från Bob Houghton och Roy Hodgson. 70-tals fotboll om man vill vara lite elak. Men det var sjukt effektivt på 80-talet. Det var ju inte för att IFK Göteborg hade så fantastiska spelare som de vann UEFA-cupen.

Det bevisade att han var en riktigt bra och han fick ju lön därefter, i t.ex. sin roll som förbundskapten för England hade han väl 50 miljoner eller nåt sånt i lön. Nu är det ju 20 år sedan och lönenivån för de i absoluta toppen har säkert dubblats.

JDT har ju 4,5 i sin roll i Sverige

82 hade de halva landslaget. Flera av spelarna blev proffs i stora ligor.

1 gillning

Men när de vann var de väl de flesta bara halvtidsproffs med typ 5000 kr/månad i lön från klubben.

Och hur bra var landslaget? :wink: