Text TV. Alldeles lysande, korta sammanfattningar utan reklam eller tjafs.
Håller med om nättidningar, så mycket reklam och elände och dåligt skrivet så det är hopplöst att få någon överblick.
Känns som dom flesta artiklarna har skrivits av bottar i säkert 10 år och det blir ju inte bättre med AI. Då kan man ju lika väl gå in på chatgpt eller liknande tjänst och få fram allt manuellt.
Känns som både snabbare och mer faktarikt än vilken tidning som helst. Jag är inte sportnörd nog att bedöma kvalitén.
SexÅTjuåtta!
Och 12.44.27!
Förstod först inte vad det var för konstiga siffror. 6,28 WR i stavhopp, inte oväntat med perfekta förhållanden.
12,44 ? Svenskt rekord i 5000m ?
Europarekord, av Almgren.
Antar ni andra som gillar cykel har Girots resultat klart för er, Såg just klart Colle de Finestre och Sestriere, vilken körning av Simon Yates - och van Aert! Grymt sätt att vinna girot på. Kul se intervjun men Adam, han visste inte riktigt vad han skulle säga…
Kanonetapp!
Såg igenom girot i efterhand via eurosport på tele2play. Dom lyckades missa slutet på den etappen där det avgjordes. Kom in nån etapp senare och såg att den jag trodde ledde, inte alls ledde längre. Värdelös tjänst
Kul att dom färglagt OS 1912 bilderna!
6.28 i stav hade nog fått en och annan monokel att ramla och cigarr att tappas.
En kuriosafråga rörande stavhopp.
På OS 1912 var det en vinnare och två stycken på andra plats. Hur många medaljörer var det ?
Spontant hade jag sagt 4, men då var det väl bara 3, för att det ska vara 3 medaljörer?
Har man tre personer framför sig kan man inte komma trea.
Av någon outgrundlig anledning fick de tre 4:orna medalj också.
Troligen hade man inte bestämt vad som skulle hända om det blev delat resultat och någon kanske tyckte att fyrorna skulle kunna betraktas som treor.
Svaret är att då blev sex medaljörer i stavhopp.
Fast det var inte frågan, frågan var hur många medaljörer det var, och det var ju tydligen sex medaljörer.
Men annars håller jag med dig, jag hade kanske sagt att det krasst bör vara en guldmedlaj och två silver på podiet.
En fotbollsspelare som erkänner filmning/förstärkning. Befriande tycker jag.
Verkligen, och det borde fler göra, men ser man på herrfotbollen idag skulle det väl inte göras uttalanden om annat…
Touch av målvakten, visst, men så till den milda grad att det är en “fällning” nja… Just nu är känslan av att man bara behöver en touch för straff. Och då gnälldes det om knuffen på gulliksen i herrderbyt…
Läser om den enorma ekonomiska förlusten för längdskid-VM i Norge den gångna säsongen. Om inte Norge med det enorma intresset kan göra en vinstaffär, finns det någon framtid för längdskidåkningen?
Vad beror förlusten på?
Kass budget med för höga kostnader?
Eller rimlig budget men helt oväntat små intäkter?
Det verkar ha varit en överoptimistisk och slarvig budget. Man hade bl.a. mer eller mindre missat säkerhetskostnad 6Mkr och tidtagningssystemet 5Mkr. Kombinerat med avhoppade sponsorer, sämre TV intäkter och ökade kostnader för banarbete pga. varmt väder blev det en förlust på 47 miljoner (dagsnotering på denna siffra)