Snarare fel kläder etc.
Det märks att det egna fotbollsintresset är sviktande, målskyttar i Sveriges match mot Ungern, Nygren och Ayari. Har aldrig hört talas om någon av dem.
Ayari är ändå startspelare i PL.
Det finns en som heter Isak. Allt jag vet om svensk fotboll. Golf, Cykel och Snooker. Och några OS medaljörer. Sen har jag inte sporten på min kabelkanal och kan inget..
Ja, men han och Ekdal lär inte bli långvariga som mittbackspar i landslaget.
Han menar nog Alexander
Har inte aktivt tittat på någon match i högsta serien i England sedan jag såg en match live 1990. Dessförinnan var det ibland tipsextra på lördagarna med farsan och brorsan, det måste ha varit på 1970- talet.
Tittar ibland passivt vid besök hos fotbollstokige brorsan.
Den jag hört om heter Isak i efternam och spelar bra i nåt engelskt lag så jag antar det. I england kan jag Salah också.
I tennis var det två totalt för mig okända spelare som spelade French open final. Hade aldrig hört namnen.
Det är nog 25% ålder och 75% internet.
Hade ingen koll på någon av finalisterna tidigare, tennis är såååå tråkigt.
Trodde fortfarande det var djokovich och nadal som gällde.
Läser tidningen noga varje helgdag men hoppar i princip över sportsidorna om det inte gäller golf, AIK eller landskamper så det handlar nog mer om vad man är intresserad av.
Samma här
Vet inte riktigt var jag skulle få min sportallmänbildning från. Enda tidning jag läser är UNT på jobbet, där finns lite lokalt. TV ser jag ytterst sällan på mer än just de program jag följer, Tidningarnas hemsidor är helt oläsbara. Det är typ här.
Sonen upplyste mig om att Verstappen inte vinner varje lopp längre, kanske kommer jag kolla lite F1.
Nice try
Någon särskild anledning till att du tänker så?
Isak Hien är bara 26 år gammal och ordinarie i Atalanta som kom trea i Serie A och 9:a (av 36 lag) i grundserien i CL. Före Dortmund, Real Madrid, Bayern, Milan, PSG, Juventus, Man City…
Atalanta har inte särskilt mycket pengar men Gasperini byggde nåt väldigt speciellt under sina 9 år som tränare där. De spelar verkligen som ett LAG. Rena motsatsen till t ex Man Utd.
Lillebror Ekdal har jag ingen koll på men jag tycker att Albin var kraftigt underskattad i landslaget. Vi spelade alltid mycket bättre som LAG när han var med även om han inte var så spektakulär. Men så är det, alla kan inte vara spektakulära. Då blir det oftast inget bra. Någon måste hålla ihop allt och vara taktiskt smart och jobba hårt.
Vad försökte jag och misslyckades med? Är erbarmligt dålig på att läsa mellan raderna om det nu undgått någon.
Sportinfo, precis om det mesta i övrigt i informationsväg, finns några knapptryckningar bort.
Och ändå. Förr kunde jag det mesta aktuella
För 20 år sen hände det faktiskt ganska ofta att jag gick in på Aftonbladet (som var vassast på webtidning ) för att kolla lite allmän sport, men nu…
Invers myset i att läsa tabellerna i en papperstidning. Man är helt enkelt gammal.
Dåligt med publik på fotbollens herrlandslags träningsmatch, skrivs det om.
Själv är jag oförstående, en träningsmatch är ju fullständigt ointressant, det är ju bara inbitna fanatiker som går och tittar på något sådant.
Och vi är tydligen inofficiella världsmästare också!