Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)

Vattenmannen brukar ha koll på var man hittar bra sammanställningar när det gäller de större sporterna.

Beror på vad man vill åt.

I SHL lirar ju två sista lagen om en plats. Ett åker ur.

Slutspel i Allsvenskan om andra platsen.

Ett lag ur Allsvenskan. Ett upp från Hockeyettan.

Så här funkar ettan.

Mm, men jag söker info kring hockeytvåan<->hockeyeettan, jag tror jag förstår hur det fungerar nu men fick gå runt och leta information på olika klubbars hemsidor. Hittar inget samlat som verkar stämma.

Tror det bökar till det för det går från distrikt till nationellt mellan tvåan och ettan så verkar som att ingen verkar riktigt bry sig om att dokumentera det.

Ja, mycket som inte framgår där.

Olika regler för olika regionala serier.

Ja men då var det glasklart då. Nästa!

1 gillning

Finns bra sammamfattningar på cykeltourerna på YT, det hade jag missat. Snart brakar det loss med klassikerna.

And sportresultat så är resultatsidorna i papperstidningen något jag inte hittat lika mysigt online. Har jag missat nån sida, där alla intressanta finns med, ffa trevligt presenterat? Hockeyintresset dog med att papperstidningen inte orkades med längre. Se om nån svensk fått poäng i NHL under natten. Nu kan jag inte namnge en enda NHL-spelare.

SVT Text 330-375

1 gillning

Tråkiiig. Men det händer att jag hamnar där. Men igen 0 mysfaktor jämfört med pappers.

Damstafetten i skidskytte om några minuter. Kan vi hota Frankrike?

Ser inte så ut.

Nope

Svenskt rekord i kula. Wictor Petersson 21,49.

2 gillningar

Vilken sport har utvecklats mest de senaste 70-80 åren.

Min kansidat, bordtennis.

Har kollat lite på videos från 50-talet, Tage Flisberg mfl.

Ta en nuvarande division 2 spelare i pingis, skicka honom i tidsmaskin till 50-talet. Han skulle då ha en bra chans på VM titeln om han har med sig nuvarande racket.

Det där gäller nog nästan alla sporter. Ett lag från Superettan skulle nog vinna fotbolls-VM 1958. Överlägsen fysik, överlägset tempo, överlägsen taktik… 1958 så gick man ju med bollen.

Nästan mer intressant att fråga sig vilken sport som utvecklats minst? Lerduveskytte?

1 gillning

Kast och hoppgrenar i friidrott?

Möjligen. Spjut tror jag utvecklats en hel del. Men kula och slägga kanske?

Höjdhopp har ju fått sin Fosbury Flop. Stavhopp har säkert enormt mycket bättre stavar.

Men längdhopp?