Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)

Så mycket pyro användes/antändes i årets Allsvenska

Ja det är ju inte helt orimligt att man försöker skydda plastgräset från att brinna upp.

Varför förekommer inte klubbarna problemet och installerar rökmaskiner med ofarlig gas? Lönt o tända en bengal om det är “stämning på läktaren” redan?

Eller just ja, jag glömde att det var huliganer vi pratade om. Man vill bara störa matchen, helst på bortaplan.

Hoppas på van gerwen och littler idag. Blir kul final.

1 gillning

Jvm
Hur stänger man av Erik Grankvist

Testa knappen längst upp till höger på fjärren. Funkar inte det så testa längst upp till vänster.

1 gillning

Stänger inte av grankvist bara

Van Gerwen såg oslagbar ut.

Littler såg ännu mer oslagbar ut.
Kul att van Gerwen är med och slåss om VM titeln igen.
Han har ju lite känslor i sig som kommer ut ibland, det gillar jag.

Förhoppningsvis börjar van Gerwen riktigt bra i finalen, annars blir det en lätt seger för Littler tror jag.

1 gillning

Vad sysslar domarna med?
Finland - Slovakien.
Mål. Sedan bortdömt efter lång videogranskning. Sedan Coach’s Challenge och ny videogranskning följt av domslutet mål.

Obegripligt.

Jag har lösningen på problemet och har skrivit om det förut.
Alla allsvenska arenor skall ha ett bevattningssystem som går att styra med en joystick, direkt någon tänder en bengal skall matchen avbrytas läktare där bengaler eldas bevattnas ordentligt!

Hejdå :canada:. :ice_hockey: vi syns om ett år igen.
Ett monumentalt misslyckande, närmast en katastrof, i världens mest håkkytokiga land.

Dessutom andra året på raken

1 gillning

Min lösning är att alla dom som går på fotboll kan få ha sin fotbollskultur ifred, och så kan dom som inte går hitta nåt annat att gnälla på.

Paradoxalt nog ökar gnället för varje år, och samtidigt stiger publiksiffrorna.

1 gillning

Nu är ju inte problemet varken särdeles svårt eller odiskuterat. Det finns de som inte gillar det, det finns de som gillar det, och den stora massan bryr sig inte direkt mer än att man kanske kan bli lite irriterad på att det blir förseningar.

Bangers och sånt, det är en separat fråga.

Såg inte matchen men nu får de skämmas rejält!
,Åk hem, eller de är redan hemma, ännu värre :canada: buh!

Känner mig som en sån där gammal gubbe som inte hänger med men vad är det som pågår?

Kanada åker ur JVM i hockey. I kvartsfinal för andra året i rad.
På hemmaplan dessutom…

Finland :finland: imponerade i kvartsfinalen. De blir svåra att slå.