Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)

Herreguuuud vad de pladdrar. Kommentatorer under JVM, dvs.
Det är TV. Vi ser.

Positivt idag, både Svensk-Holländaren Jeffrey de Graaf och Holländar-svensken Kevin Doets vidare till åttondelen i dart-vm.

3 gillningar

Ni som kan det här med snooker.
Det går en tävling i början av året för de har 30s på sig för varje stöt och 20s (?) efter 10 minuter.
Tror det lite shoot-out oxå.
Vet ni när den går?

Peter Wright slår ut världsmästaren Luke Humphries… krossar mer eller mindre.

70% på dubblarna av “Snakebite” är exceptionellt bra när det är längre matcher. Världseliten är nöjda om de ligger kring 50%.

1 gillning

Shoot Out-tävlingen går i början av december. 2024 var det 4-7 december som gällde

1 gillning

F-n :frowning:

Nog för att det är natt och nyår men då jag är spiknykter borde jag inte vara så borta i skallen att jag inte förstår detta…

Hur beter man sig för att göra över 5 mål men samtidigt inte göra över 5,5 mål med tanke på att det är olika odds på dessa alternativ?? :thinking:

Och jag tror inte det är någon som skrivit fel just idag då jag såg samma sak i någon tidigare match.

Av dessa två alternativ hade jag definitivt spelat på över 5,5! :joy:

Hade de skrivit “minst” istället för “över” så hade det ju funkat med den uppdelningen men nu blir det som du säger väldigt udda.

Edvin Anger!

Det var roligt, efter ett antal lopp utan egentliga framgångar för di svenske behövdes något positivt.

Unnar dom som sliter i skymundan att få riktig framgång då och då.

Något jag finner intressant är att Anger är en storvuxen och rätt muskulös kille, passar egentligen inte i den nuvarande fysiska mallen för distansåkare. Man tänker tillbaka på gamla tider med åkare som t.ex. Thomas Magnusson och Juha Mieto. 95kg väger Anger ungefär.

Kommer ihåg Gunde Svans experiment med att öka på muskelmassan, han gick upp 5 kg en säsong, då gick det sämre.

7000 kalorier behöver Anger stoppa i sig varje dag, det känns tufft.

Jävligt lik Northug i kroppen.

Men Petter vägde bara drygt 80kg när han var som bäst.

Dart har ju en trevlig dynamik och bra stämning på läktarna men fan va trött man blir på alla plattityder från kommentatorerna redan innan matchen börjar.

1 gillning

Pilen är vass och tavlan är rund?

Typ så.

Sitter på GC med tysk TV och kollar på Littler/Aspinall, spännande.

1 gillning

Sverige - Lettland.
Det är nu det börjar.
:ice_hockey: