Ett utmärkt exempel om man verkligen tror att man sparar tid såklart.
För mig är det prio att slå så få slag som möjligt, inte att spela ett hål så fort som möjligt. Jag kommer inte att rusa runt och chippa mig runt en golfbana bara för att det ska gå fort.
Om hjälpmedel i vilken form det än må vara så är syftet att hjälpa mig att ha en så låg score som möjligt. Om det inte finns hjälpmedel kommer jag högst troligt slå ner mig i hinder, missa fler greener oftare än med hjälpmedel.
Alltså, jag tycker att förslaget är relativt dåligt.
FÖR, man KAN tillämpa diverse hjälpmedel VÄLDIGT smidigt utan att man stressar eller fördröjer andra.
Men visst, man kan även få hjälpmedel att ta mer tid såklart, om man använder dom osmidigt.
Blir mycket svinn. Spelar du samma hål så står det tomt varje gång du ska gå tillbaka. Att spela 2-3 hål blir ännu mer svinn. Dvs golfhål som står outnyttjade.
En jämförelse är ju skidbackar som man ju faktiskt köper tid i (eller ja, liften). Du får ingen rabatt om det är långa liftköer. Däremot får du ju “spela” backen så snabbt du vill så länge du inte åker oansvarigt snabbt.
Och man skulle knappast få in så många fler spelare…
Tänk att komma till en bana:
Idag kan du spela1-3, fyran har Bosse och Lasse bokat 10-11,30. sen kan du spela 5-8 och nian har per persson bokat 11-13.
Ja tian är bokad samma tid, så ni kan gå på 11:an och lira fram till 15, då har Eva evasson bokat 16 och 17 två timmar, och kanske hinner du lira 18, men arne arnesson har bokat den kl 13-15.
Men ditt exempel 600 sek * 4 pers * fem till sex bollar i timmen ger = 12000 till 14400 sek (första timmen)
Nu ska jag inte tala för samtliga härinne, man jag är tämligen säker på att du är i minoritet att tycka att det är en toppenidé, men det är ju jag som är negativ igen antar jag…
Så har jag verkligen inte sagt, jag är för förändring, att man kan göra saker annorlunda. Men allt behöver ju inte bli så drastisk.
Jag vet att en golfrunda på en full bana tar en viss tid, det accepterar jag, men att stå och vänta på några som inte har koll på vad man kan göra för att hålla banans genrella tempo, det vill jag inte acceptera rakt av.
han jag spelade mot i måndags höll på en kvart med strecket provsvingande
ocg greenläsande på alla greener
på alla slag avr det bara 10min på provsvingar längdkoll med kikare och klocka och banguide. på varje.
kanske inte 10 eller 15 men kändes så
jösses, jag tror verkligen att ALLA andra härinne tolkat mina kommentarer på ett ganska annorlunda sätt än vad du gör?
Jag tror inte att vi kommer längre med dina (absurda) “resonemag” och slutledningar, igen… men jag ser fram emot att du föreslår hyra av enskilda hål på Salems nästa medlemsmöte…
Låt mig säga såhär, jag tror inte att bifallet blir särdeles stort…