Är ditt motbevis att du hävdar att det inte är så?
Stark tobak!
Är ditt motbevis att du hävdar att det inte är så?
Stark tobak!
Gå 25m. vs ta upp en mobil ur bakfickan och dra tummen upp.
Nästa gång du ska mata in i Gamebook.. tänk på vad du skriver härinne.
Egon
GameBook är en rejäl tidstjuv jämfört med vanligt scorekort.
Det trycks fel. Appen slocknar och måste öppnas. En del ska mata statistik.
Det måste vara försumbar tid i sammanhanget av att andra spelare ska slå sina slag, kolla efter bollar, göra sig beredda i övrigt med att plocka klubbor mm.
Inte speciellt ofta går du bara 200m rakt fram utan annan påverkan på en golfbana, utom möjligen efter 4 bra utslag mitt i FW.
Nu var de 200 meterna bara en mall för att kunna mäta tid för gång med eller utan mobil.
Ja, en jävla massa andra saker tar också tid. Men det är ju ett synnerligen dumt argument för att slösa ännu mer tid. Det vettiga vore att försöka SPARA tid i stället.
Håller med, se till att slå lite färre slag, så löser det sig.
Egon
Men det tror jag alla skriver under på, att man inte behöver skjuta varje gång, vilket inte många gör heller, eller bland de jag spelar med i allafall.
Par 3: Någon skjuter
Par 4: jag skjuter inför 2:a slaget, i princip varje gång, för att jag oftast når in på två.
Par 5: skjuter om jag har har CHANS att nå, men ganska ofta för att ha en uppfattning vid ett transportslag.
Ex. Skjuter 240m kvar, då kan det avgöra vilken klubba jag tar även om jag inte når. Men jag kan inte bedöma om det är 225 eller 255 m till Pinnen, men jag vet gärna att jag kan ha 60 eller 120m kvar inför tredje beroende på hinder eller hur hålet är designat.
240m kvar och vatten framför gör att jag vet att jag kan slå Xm utan att gå i vattnet vid ett hyggligt slag. Men visst, inte alltid slår jag så exakt, men jag ger mig iallafall en bättre förutsättning för att INTE nå hindret.
Annars kanske jag står med X antal meter till 200 markeringen som visar mitten eller framkant, och jag inte bedöma hur många meter och inte hur långt in flaggen står. Det blir ett ganska stort mörkertal jmf med att snabbt skjuta 240m och faktiskt veta. Mörkertalet kan ju snarare ge att jag behöver slå ett slag extra eller hamnar i en bunker som måste krattas, och DET tar längre tid än att skjuta.
jag fattar det, men du SPARAR inte någon tid på att inte plocka fram mobilen när du knallar, det är ju det jag påstår. Det måste vara försumbart på sekundnivå.
Men visst, är man på den nivån och letar för att “spara tid” så är nog kanske inte golf sporten man bör hålla på med öht.
Förslag, du får slå 72 slag, sen är du klar?
Hur precis är du med dina klubbor i ett 10- 15-metersintervall?
Nu är det så enkelt att det tar tid att pilla sig i näsan eller klia sig på pungen. Damer spelar därmed fortare… bort med alla gubbs. ![]()
![]()
Egon
Ju mindre precis man är desto viktigare med korrekt avstånd.
Egon
Jag tycker att du har kapitalt fel. Jag vet ju inte hur alla andra gör såklart, och jag kanske är mer van än många då jag oftast sköter det, men det gör man (jag) ju på transporten mellan hålen, efter att man har klubborna i bagen fram till nästa tee, det tar KANSKE vaddå, MAX 2 min med detaljerad statistik för 4 spelare. OM man inte skulle klara av det, då kan man ju fortsätta på väg efter utslaget när man ändå har telefonen i handen.
Jmf med att skriva scorekort på papper. Det är klart knepigare när man går, och med vagn i princip omöjligt om du inte har tre armar. Det ska tas fram scorekort, ta fram pennan, skriva, inte sällan både score och poäng.
Ju kortare klubba, desto mer precis.
Vet jag att det är 140m utan direkt påverkande yttre förhållanden, då vet jag exakt vilken klubba jag ska ta om det är det du menar? Sen vad utfallet blir varje gång vet jag inte innan, men jag vet att vid ett normalt slag så är det rätt val.
Är det då 155m, då tar jag fel klubba.
Men som jag skrev, det ger mig bättre förutsättningar än att chansa.
Damer har oxå näsor
Gå snabbare. Är ett jävla ”hasande” fram på banorna. Alla åldrar. Dessutom ska det göras i grupp
Hjälper det dig om du går fort? Eller är sanningen att hela den här och andra trådar om tempo är att slåss mot väderkvarnar? Jag är övertygad om att det är slöseri med energi att försöka spela snabbare som individ.
Kommer alltid vara ett eller flera partier på banan som bromsar upp samtliga på banan.Anpassa tempot efter dessa och slappna av lite är min melodi. Gå igenom när tillfälle ges eller släpp igenom när någon otåligare än du själv hinner ikapp.
Orkar helt enkelt inte bry mig om tempot längre. Ibland spelar jag och njuter av en snabb runda, ibland tar den lång tid. Men njuter gör jag ändå.Kanske skämtar lite om en del pajasar och deras beteende på banan som håller upp övriga bollar, men irriterar mig på det har jag slutat med.
Kalla det ”gilla läget” kanske..
Låter rent av toppen!
Avs. gilla läget, så är det naturligtvis den bästa medicinen. Tuppjuck kan man ju ha lite till mans ändå.
Igår såg jag en person jag känt/hälsat på i 40år. Till historien hör att denna människa inte hälsar/besvarar hälsning utanför gymet.
Nu har personen börjat med golf, hälsar inte.. När han vinner tävlingar med sin son och stoltserar med hcp.30, så applåderar iaf. inte jag.
Nåväl… Ja, jag är en sån. Jag läser in saker och har oftast jävligt rätt.
Så igår. Han linjerar upp en 3m i 10sek. missar i sidled med en 30cm och har en halvmeters retur. 10sek linjering igen. ![]()
Ergo… visserligen behöver kassa spelare all hjälp men i vissa fall har vattenmannen så in i h-e rätt att det stör.![]()
Egon
Frågan är om en 30-hcp:are ens kan utföra korrekt linjering…
Jag känner inte dig. Och jag känner inte personen du beskriver. Men det skulle kunna varit jag!! Jag känner möjligen igen ansikten i sitt sammanhang. Annars inte. Det är en jättebrist som jag lider av. Verkligen lider… I alla år har jag försökt med “trick” för att lära mig men det går inte.
Om jag någon gång, mot förmodan, skulle känna igen ett ansikte har jag ingen aning om vem det är.