Vi vet att du tycker det
Bra låt
Så när min klocka säger kvart över tre. Vilken klubba???
Vad ska du med klockan till om du skiter i avståndet. Ta vilken klubba du tycker å kläm till. När du kommer fram plocka bollen å skriv fullt om du för score.
Där snackar vi om att spara tid.
Varför ens spela.. Stanna hemma så har man sparat 4,5 timmar.
Jämför man golfen på 70-talet med nuvarande golf är det givet att kikare slöar ned.
Då fanns inga banguider eller uppmätta mått till sprinklers. I bästa fall en 150-buske. Det var i huvudsak ögonmått som gällde. Det gick snabbare.
150 meters pinnar med standardiserat utseende kom först i början 1980-talet.
…och jag har ju skrivit om att folk, i alla golf”skikt” inte verkar kunna greppa vad det är som faktiskt tar tid.
Egon
Håller inte med, det gör inte något sämre.
Jämför man golfen på 70-talet med nuvarande golf är det givet att kikare slöar ned.
Jag upplever att en golfrunda idag går mycket fortare än när jag la av 2002. Lätt en halvtimme snabbare när det är mycket folk på banan.
Jag gör det i brist av kikare. Funkar ganska bra, tar kort med tid, man stannar, ställer ner bagen och då har man avståndet, som i en klocka. Man måste ju inte plocka fram mobilen när man ställer ner bagen, den kan man ju ha klar i handen INNAN.
Jo jag villhöver den definitivt men tycker tyvärr att priset avskräcker.
Fem per hål?
Du kan inte ha den i handen när du går?
Nergreppad J4a
Japp, men om du går 25 meter och fipplar lite mobilen tar det längre tid än om du bara går 25 meter.
går rimmar på slår.
Nej, du kan inte ha den i handen när du slår.
Allvarligt?
Här vill jag påstå att du nog har kapitalt fel, för det kan omöjligt ta “längre tid” att fiska upp en telefon ur fickan, och samtidigt som du går ta fram gps funktonen som i realtid fungerar parallellt som du går.
Ehh, nä?
Men den är ju klar när du är framme vid bollen?
Första “lyftet” är på FW, sen KANSKE man behöver den någon ytterligare gång, men för att det ska vara fem “lyft” ska man ju slå in sjätteslaget mot en green och att du då måste ha måttet till pinnen VARJE slag? Om man slår fem slag på FW lär man knappast behöva måttet till pinnen varje gång?
Kolla själv. Mät upp en sträcka på 200 meter. Gå den helt vanligt rakt fram.
Ta tid.
Försök sen gå i samma tempo och plocka samtidigt upp mobilen, öppna skärmen, kolla att rätt app är uppe.
Ta tid
Jag vågar lova att det tar längre tid, även om det bara handlar om sekunder.
Om jag håller 10:00 per km när jag är ute och knallar lugnt sjunker tempot till runt 10:40 om jag går och läser på mobilen samtidigt. Fast det inte känns så.
Ehh, nä?
Men den är ju klar när du är framme vid bollen?
Första “lyftet” är på FW, sen KANSKE man behöver den någon ytterligare gång, men för att det ska vara fem “lyft” ska man ju slå in sjätteslaget mot en green och att du då måste ha måttet till pinnen VARJE slag? Om man slår fem slag på FW lär man knappast behöva måttet till pinnen varje gång?
Här är du och nosar på samma argument som jag har mot kikare.
Japp, men om du går 25 meter och fipplar lite mobilen tar det längre tid än om du bara går 25 meter.
Du hittar alltså på saker som du tror på och sen ska det vara bevis?
Egon