Ja möjligen. Men kan inte vara många sekunder.
Jag förstår hur du tänker, jag håller bara inte med.
Det är pga. en så simpel tanke att den som är kass behöver all hjälp den kan få och naturligtvis tjänar mer på den minsta lilla förbättring dessa kan göra.
Egon
Finns annan hjälp som hjälper betydligt mer tror jag.
Fem mobililyft och koll per hål. 5-15 sekunder x18. 90-230 sekunder.
Du har fel. Tvärfel.
De spelare du tänker på missar måhända green, men utan kikare så ska de kolla i banguide, leta upp mobilen och kolla i GPSen eller bara gissa. Oavsett vilket tar det längre tid. Kikare FTW.
Det är ingen av er som funderat på hur länge bollen har kontakt med klubban? Kan vi inte på något sätt få ner tiden där?
Enligt G slösar vi bort 0,5 ms vid varje slag. Tänk om vi fick ner det till hälften!
För att travestera en reklamkampanj “vad ska vi då slösa bort vår tid på?”
Må så vara men varför chansa.
Jag har fö. spenderat nästan en hel sommars golf (var mellan jobb) med en gubbe som knappt hann stanna innan han slog.
Det hade nog varit en spelare i din smak. Han körde lägesförbättring överallt och klagade alltid på hur alla andra fuskar (no pun intended).
Egon
Knappt jag vågar erkänna det men jag tar kikaren för att få avstånd till flaggan och telefonen för att få måtten till fram- och bakkant.
Tyvärr verkat det inte hjälpa…
Förbjud driver för hcp över 18 (som spelat under 5 år)
Samma svar som till Albert. Alternativet till kikare ska inte vara massa annat krångel. Alternativet är att skita i ett exakt avstånd man har noll nytta av.
Kolla klockan eller 150-pinne. 200 och 100 brukar ju finnas också.
God idé.
VSB.
Tror du misstolkar mig lite. Jag är inte ute efter stressiga 2,5-timmarsrundor. Dom tar jag själv riktigt tidiga morgnar.
Jag vill bara påvisa vad som tar massa tid på banan. Sånt som folk inte tänker på.
Dags att införskaffa min bästa vän på banan som har allt i samma lilla låda
Men jag är ju (likt alla andra här utom just du eftersom du erkänt att du går långsamt) en erkänt väldigt snabb spelare
Hur snabb man än är finns alltid lite mer tid att tjäna. Ju.
Står inte startblocken åt fel håll?
Hehe. Snyggt.
Beror på vem man frågar. För mig hade den här sporten inneburit en språngmarsch till baren.