Helt inkorrekt. Alla här har nog släppt igenom vid rätt förutsättningar.
Självklart, och vi kommer även att släppa igenom någon gång framöver, när det kommer upp en snabbare boll och ett bra tillfälle ges.
-
Eller så kanske de bara tycker att den platsen och det tempot är helt i sin ordning, eller faktiskt inte riktigt kommer ikapp.
Du förutsätter att de muttrar. -
Så, du lirar allt som oftast med idioter som inte har en aning om hur man beter sig på en bana, enligt din måttstock?
Personligen tycker jag att alla de som härinne faktiskt står i en fullständig motsats till det du tycker är en fingervisning om att det kanske inte ligger till så som du anser är fakta i fallet.
Och när tom golfförbundet som väl närmast är alla klubbars organ skriver på ungefär samma sätt som majoriteten, ja det understryker ju saken ytterligare.
Som en sista sak kan jag lugnt säga att jag har kommit ifatt bollar och blivit ifattkommen, och om jag inte redan sett det själv att de redan väntar, då brukar de (och även jag) vara snabba att påpeka att visst skulle ni kunna försöka gå igenom, men det är ingen vidare lösning, för det är fullt framåt, och då är alla lugna i båten.
Den enda gången det kan bli dålig stämning är när man kommer ifatt en boll som har tomt framför och ändå inte släpper.
Jag vet inte varför det är en sån sak med att inte vilja släppa under de förutsättningarna dock, är det en prestigegrej?
Nej!
Den (o)skrivna regeln är att du släpper om du har tappat ryggen på framförvarande. Denna mening räcker ju för att avsluta den här tråden!
Hogan har rätt.
Herregud! ![]()
Vår bana har 10 minuter mellan bollarna.
I går var det arbetstisdag där banpersonalen får arbeta utan störning fram till första bokningsbara tid 10.00
På eftermiddagen var seniortävling med start 14.30. Mellan 10 och 14.30 var det i princip fullt i alla bollar.
Jag spelade i en treboll med starttid 14.20. Vi var tre kärringar av olika kön i bollen. Framför oss var det fyrbollar. Det var bra tempo, kanske totalt 10-15 minuters väntan för oss.
Rundan tog 3,40
Ingen situation där det var läge för genomsläpp.
Vi var ju lite snabbare än bollarna framför men jag kan inte inse vitsen med att släppa igenom oss.
Gärna med tillägget att om du går i rygg på en boll som går långsammare än din egen och i sin tur tappat sin plats och du av någon anledning inte vill gå igenom så ska du släppa bollar bakom. Ser relativt ofta “alibigolfare” som tycker det är skönt att gå att mysa bakom en långsam fyrboll som är problemet på banan och med den inställningen blir del av samma problem. Samma konsekvens som minitåg med “egna tävlingar” som tror sig ha rätten att inte släppa.
Håller med helt och hållet. Jag tycker det skulle vara en skyldighet att gå förbi om bollen framför vill släppa.
hur många gör inte det???
En del är faktiskt trot eller ej , för snara att släppa. Själv slipper jag gärna att gå igenom vid såna tillfällen.
Knappast vacker, och direkt bra är den inte heller, den säger ju inte direkt något om förutsättningarna, det är en ickeskylt om du frågar mig.
Förbättringsförslag:
Tomt framför?
Snabbare boll bakom = släpp igenom
Tack!
Ett annat:
Spelar ni långsammare än bollen framför och bakom, släpp igenom!
Tack // GK
Den säger det som behöver sägas. Är bollen bakom snabbare? Släpp igenom!
here we go again…
We did not start it!
Yes, you did. You invaded Poland!
Världsklasssketch!
We didn’t start the fire..
Ready golf är ingen rättighet!
Det är inte ett regelbrott att spela i fel ordning men det föregås av en överenskommelse inför varje tillfälle.
Jag gillar inte att det har gjorts en ”våldtäkt” på reglerna IOM. myntandet av ready golf ist.f att förklara hur det ligger till. Resultatet blir detsamma, spelmässigt, men nu har det gett en massa småpåvar i bollarna som tycker o tänker sååå j-a fel.
Egon
Golfen har ju varit förskonad från småpåvar. Regeltalibaner har ju ett berättigande och de är lätta att sätta på plats.
Den där skylten säger mig att klubben misslyckas med sitt jobb. Då sätter de upp förmaningar som är svårtolkade och leder till fjanterier från alla småpåvar som inte kan hantera dessa budskap.
Dubbelfel!
Egon