Podd, radio, youtube… prat istället för musik

… det här han säger innan …. Ny låt som ni skall få lov att sjunga på.

När?

Har tjatat om det förut, och våra vänner i den södra landsänden har hjälpt mig, skulle säga en gång per foruminkarnation… inger jag frågar SN om. Den tar du inte, Vattuman.

Och sen om nu alla toppar på allsången

Aftonbladet tar över NRJ:s frekvens.

Jag förstår inte det där?

Aftonbladet säger “vi vill börja sända radio”

“ok, nrj:s licens går ut i augusti, ni kan få den då”

NRJ då? De ska bara lägga ner för att Aftonbladet vill sända radio?

Någon som vet hur det fungerar?

1 gillning

Ja, det funkar i praktiken så. Fast såklart inte helt…

Det är fritt fram för bolag att söka tillstånd i den period när dessa ska fördelas.

Mediemyndigheten bestämmer vilka som ska få tillståndet in på 2030-talet. Och myndigheten ska se till mångfald både vad gäller innehåll och ägande.

Det går att överklaga beslutet.

Skulle nog säga att Plattetyder är topp 3 av roliga saker som SR producerat genom åren. OK, man måste ha smak för halvkassa ordvitsar, udda låtar och allmänt usla lustifikationer.

Och har man det så…

Nattcreme var min favorit under gymnasiet och efter det Metropol

Trodde det hette realskolan på din tid.

4 gillningar

Snorunge!

1 gillning

Vad handlar plattetyder om?

Allmänt svammel. Testa ett avsnitt. Antingen gillar du det eller så tycker du det är studentikost tråkigt.

Gillade lelleprinter i gomorron världen, ett lättsamt sätt att presentera verkliga händelser. Även spanarna har nåt allvar i botten, även om det varierade.

Vill jag bara ha kul ska det bara typ Torsk på Tallin eller illern Göran. Vill skratta så jag inte får luft.

På Håret (med Lelle Printer) höll ofta hög klass. Torsk på Tallinn är väl inte så mycket skratt, mest bara bra!

En liten passus.

I Nattcreme var det en kväll en programledare som spelade mycket disco men även en rysk artist.

I slutet av programmet hoppades han att det varit ett bra program och om något kunde berätta det för radioledningen vore det trevligt.

Det var Jacob Dahlin som senare fick ett eget TV-program vid namn Jacobs Stege.

Där pushade han mycket för Alla Pugatjova…

1 gillning

Rekommenderas!

1 gillning

Ett lysande exempel på vad Plattetyder handlar om. Alltså rent nonsens. Tycker man det är kul har man stor behållning. Tycker man det är rätt trist kan man avstå.

Ni skrev om nån dump, hade ingen aning. Halvvägs in i den här, börjar förstå. Sjöberg är inte precis den goa jajamen-Göteborgaren. Lite Göteborgs svar på Jan Emmanuel. Men man kan förstå.

Om ni vill ha en underhållande timme så lyssna på det här avsnittet av en av våra bästa poddar.