Podd, radio, youtube… prat istället för musik

Snedtänkt kommer en gång i veckan. Och alla delar är fristående från varandra.
Och helt olika ämnen.
Går att plocka helt fritt.

Ibland ämnen och personer man inte har en aning om.
Men som visar sig vara intressanta.

1 gillning

Finns nån golfyoutuber som är lågmäld och förtroendeingivande? Alltså inte svingguru utan just en som gör ”content” men inte tjoar och garvar?

Tee Party med Johan Sköld!

Fortfarande för poppigt och flabbigt. Inte på amerikansk nivå men det låter för lite golfnörd och för mycket golfbusiness.

1 gillning

Förutom att han lagt av då menar du?

Bästa jag hört är faktiskt den här 18 minuter eller vad den heter på svenskgolf. Wenström skulle kunna dra iväg och låta clickbait, men Wille och snabel-Eric är för mycket the real deal. Nu verkar de dock ha försvunnit. Nyaste inkarnationen av hemsida är bara ingenting.

Bara själva studioprogrammet väl?

Kanalen är kvar och det kommer fortfarande en del grejer.

Men ffa finns ju alla gamla avsnitt kvar. Och för egen del lyssnar jag lika gärna på gammal skåpmat.

Kanske finns men i så fall har de lyckats dölja den riktigt bra på hemsidan som kom för nån vecka sen. Inte på framsidan och inte på korvis.

Har ni koll på att gamla avsnitt av superklassikern Metropol sänds varje fredag i P4 Plus?

Ni är väl med och gissar?

Denise Rudberg i Vinter i P1 - jag är så avundsjuuuk

Säkert redan nämnt i tråden innan, men tipsar om Snedtänkt m Kalle Lind

1 gillning

Jag har svårt för det där att sitta och lyssna om jag inte själv får vara med och prata.

Förutom sommarpratarna har jag lyssnat på vad Elsa Widding säger, men oavsett vem som pratar så försvinner fokus efter 20-25 minuter.

Klas Eriksson och Kemisten hade bra vinterprat.

Zennström på lördagsintervjun. Intressant, en miljardärs syn på världen. Och en som rört sig en värld som vi minnsralfsvolleynördar känner och minns väl. Kanske ni minnssjöbergsvärldrekordnördar också.

Duckade lite väl mycket, kommer ihåg honom mer som nörd än som filosof innan skype, men ändå rätt frispråkig. Hur passar miljardärernas filantropi (vette fan om jag skulle filantropa) in i nån slags global ide om att göra världen till ett bra ställe? Trump är väl med sin bakgrund inte helt ointressant i sammanhanget? De flesta ser honom som oberäknelig, inte jag. Men jg önskar att Zennström hade satt in miljardernas filantropi i ett integrerat globalt perspektiv. De behöver inte vara fel att det finns aktörer som kan agera fritt, jämtemot staternas skattefinansierade fördelningfunktion. Även om jag i princip älskar det senare som idé. Och det skall vara den överlägset största fördelningsmekanismen.

Men har helvetes mycket större respekt för såna som honom, Warren Buffet och Gates än såna som Musk och Zuckerberg. Och den här Izettlekillen.

Att kunna lyssna när man själv vill är bra. Det är innehåll och framförande som betyder något. Söndagsintervjun är skpligt ofta lyssningsvärd.

Den är den enda stadiga över året, Söndagsintervjun. Wicklin är duktig.

Tips om Kal P Dal