Och apropå bra radiogrejer. Den här är för jävla bra. Gripande och målande berättelser från en katastrof. Får rysningar bara jag tänker på berättelserna från killar som överlevde trots en lång närmast hopplös kamp i havet.
Men också tårar för anhöriga som berättar om hur pappa inte kom hem.
Jag lyssnar med behållning på P3 Dokumentär. Spridda ämnen som man inte ens visste att man ville veta mer om.
Och framförallt de lite äldre avsnitten är ofta galet snyggt producerade.
Han har så jävla jobbig röst bara. Annars klart lyssningsvärd pod.
Du får koncentrera dig på gästen ![]()
Jorå jag har hört den tidigare. Som sagt lyssningsvärd!
Mycket roande avsnitt. Snedtänkt är en sån guldgruva.
Vad gillar ni formatet podd? Lyssnar ni på poddar? Typ där två eller tre snackar runt, ofta med lite glada skratt? Till skillnad från nåt typ dokumentärt på radio eller TV.
Podd med folk som babblar är relativt ointressant. Även om man ibland roas för stunden.
Men podd med driven poddare och intressant gäst kan vara kanon.
Lyssnade på då Heberlein var hos Suhonen, nyfiken på hennes vänstersväng, om det är nåt annat än att det är hippare där nu för innefolket. Gillar det Suhonen skriver, men det han åstadkom med Heberlein var bara förvirrande.
Jag lyssnar gärna på historie- och dokumentärpoddar.
Har också, haft mycket kul med “Bio min Bio”. Anders Jansson och Edward af Sillén pratar film. Inte lika “tråkig” som en ren recension utan en hel del runtomkring. Lyssnar relativt omgående när det kommer något nytt avsnitt och “längtar” efter nästa när jag lyssnat klart.
Jag är notoriskt dålig på att se film men de har en stående punkt: Veckans film, som är en av de två poddarnas favorit, på något sätt. Den får man reda på avsnittet innan så man skulle kunna se filmen själv innan de pratar om den.
En podd måste klippas hårt för att bli bra