Jag har slutat plocka upp skräpbollar när jag spelar golf, men de ProV1 och andra premiumbollar som jag hittar lägger jag i ett fack så jag kan slå drivar även om rangebollarna är slitna/grusiga/otvättade - och det räcker också till några slag på rangen de gånger jag inte hinner slå en hel hink. Det känns också bra att göra någon glad när de får en fin boll i bollmaskinen.
Så länge man inte använder Top Flite XL Magna (den där extrastora bollen) i system där man blåser ut bollar till maskinerna med tryckluft i ett rörsystem så är det nog lugnt. Ev. även vara försiktig på korta ranger där man med riktiga bollar kan slå för långt.
Man kan ju tänka utanför boxen och göra som när vi drabbades av frost i Skyrup.
De skickade ut folk på både 1 och 10 vilket naturligtvis ger ett logistiskt problem senare. Då, när vi senare skulle ut på 1 så var det blixtlås som gällde.
Oerhört smidigt och kanske bara en halvtimme längre rondtid än normalt.
Målet var solklart, vi ska få runt alla som bokat.
Det kräver vilja och folk som kan golf som står i reception/starter. Inte alla klubbar som klarar detta men credit where credit is due, bra jobbat där skyrup!
Dåligt krattade bunkrar och greener med många nedslagsmärken. Jag är kass på golf så mitt spel påverkas inte nåt värst. Men jag irriterar mig på lättja och slarv.
När någon i bollen kör golfbil och kör iväg som en tätting för att ”leta boll”. A. Vad fan, var lite social. B. Jag blir stressad av att inte få chansen upptäcka min egen boll först.
Folks krav på greenfeerabatt för alla upptänkliga anledningar.
Dessutom är det per definition så att de tre minuter som är tillgängliga för att leta boll startar när gubben i golfbil börjar leta - inte när du själv kommer fram.
Det är väl mest rim och reson? Om jag har bil och drar iväg 250 meter och börjar leta efter din boll hinner jag ju leta typ 2 min innan du kommer dit. Då är det inte rimligt att du har 3 minuters ytterligare letning. Väl?
Du kan med andra ord vara glad över att någon hjälper dig leta efter din boll. Men håller samtidigt med om att det är tråkigt att köra golfbil om det blir mindre socialt.
@Puttaren ta notis. Har jag fel så rätta mig vänligen.
Rent krasst är jag 100 med på vad du menar. Jag brukar ha koll på min boll och behöver inte att någon skriker ”här är den” eller ”nu har du 100m kvar bara”.
Sen tyckte jag att nr2 inte var en issue förrän du la till ovanstående.
Det är nya tider. Idag ska spelaren inte behöva ta ansvar för nåt j-a skit utan det ska vara silkesvantarna på. Det var bättre förr. Då j-a fick man bita ihop och ta sin plikt efter att ha träffat ett träd och fått rekylen på hakspetsen. Till exempel.