Pet peeves

Rim och reson även här förstås. Om golfbilföraren letar på helt uppenbart fel ställer räknas inte tiden.

1 gillning

Är en hittad ProV1 så mycket sämre än en ny att den inte går att spela med? Vad är det som kan hända med bollen som påverkar dess prestanda?

Bollar som en gång fått uppleva friheten gör allt vad de kan för att få återvända dit.

Tycker sällan man hittar årets modell, ofta är det någon tidigare modell och även om skillnaderna garanterat inte är märkbara för mig så känns det ändå bättre att spela på det senaste. Bollen ska ju inte bli sämre för varje år. Jag gillar dessutom att spela gul boll och det är extremt sällan jag hittar såna.

Om bollen ligger i vatten tränger vattnet så småningom genom skalet och påverkar bollens inre lager.

Jag spelar företrädesvis på AVX och då en ny och fräsch boll. De andra finbollarna skapar jag bättre karma med genom att glädja andra.

Banor som har no chipping på putting green. Speciellt när de inte har en chipping green bredvid.

4 gillningar

… folk som postar externa humor- och politiklänkar på eaglegolf.se.

Känn er träffade.

Visst, om du tycker det är ok att putträna på en green med mängder med nedslagsmärken som chipparna inte orkar laga…
Min hemmabana var tvungna att införa chippförbud efter att greenkeepern tröttnat på att ständigt behöva laga nedslagsmärken på putting greenen.
Och jo, vi har en chipping green - men den ligger ca 200 m längre bort.

Mina chippar har aldrig gjort nedslagsmärke. Jag pratar om att lägga en boll en meter utanför green och chippa in mot en flagga. Mestadels tom green dessutom.
Att folk står 20 meter ifrån och slår en lobb… fine, förbjud hela dagen.

2 gillningar

Chipping runt puttinggreen ska givetvis vara ok, pitchning får man göra på övningsfält.

3 gillningar

Bra att du förklarar det som många inte vet.
Polaren säger att en pitch är alla slag man slår med sin pitch… :joy:

Egon

200 meter är en för jävla lång “chipp”…det ska vi ha klart för oss!

Jag brukar chippa ut min driver runt 200 meter på hål där jag inte kan slå fullt.
Fast detta slag hade jag aldrig fått för mig att träna på klubbens puttinggreen.

1 gillning

Du pitchar ut din driver, för jag tror inte du har över 100 meter rull.

Hur gör man då man chippar resp pitchar med en driver?

Inga problem att chippa med en driver runt green. Risken är dock att det blir en putt istället. :wink:

Egon

Oklart om man kan göra det ena eller det andra, men när jag chippar en drive är det en ”bunt” ett litet halvslag som går lägre och kortare men rakare (i teorin). Kortare baksving och en känsla som ett punchat slag.

:roll_eyes:

Du menar som när jag drar på utav bara helvete?! :roll_eyes: :laughing:

1 gillning

Korrekt! Ungefär en fjärdedel av min oljiga sving … :grin: