Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Tack! Inte bara jag alltså

Intressant att lyssna på de amerikanska kommentatorn.
Om vi svenskar tycker Han är bra så är det inget mer vad de tycker.
“Det blir intressant att se vad han kommer att vinna de närmare 20 åren”

2 gillningar

Han trivs på toppen. Inte många svenskar som är så avslappnade på golfbanan.

Scheffler gör inte mycket fel just nu.

Vilken stöld!!!

Skönt att det inte blev särspel, fyra extremt omständiga och långsamma spelare, nästan i Tiger Woods klass mot slutet. Schauffele tog dryga två minuter på sig för att få iväg birdieputten på 18:e, Clark 1,45 trots att han stått och siktat större delen av tiden under Schauffeles förberedelser.

Och Harmans duttande och wagglande när han skall slå vill man slippa se i bild.

Hoooly shit! Vilken stöld. Den som säger att golf inte är en TV-sport har inte sett avslutningar som denna!! Synd att det inte blev särspel men min sömn säger tack :sweat_smile: Om alla helger kunde vara som den här tävlingen varit så hade jag suttit bänkad varje sekund året om. Jösses!

1 gillning

Så här måste det ha känts.

Kollade klart nu, orkade inte igår. Bästa dramat hittills med koppsnurren från Wyndham. Scottie är väl inte den mest sprudlande, men det är skönt med en riktig rejäl världsetta nu, det var rätt länge sen. Niemann och Rahm får ursäkta.

Oväntad grej var att den här “kombinerad feed” bara visade Åberg/Bezuidenhout. Man fick se varenda slag från Ludvig, kul att följa spelet hela rundan med lämpliga hopp. Hans tempo och humör är för sköna. Drivarna måste vara i världsklass.Sen inspel, närspel, puttning bra men inte världsklass. Än. Inte ett enda av inspelen gav en enkel birdie. Men att se Bezuidenhout bredvid Åberg var som att se gräs växa.

Måste säga att Fanny steg i min aktning då jag sen kollade svenska sändningen och avslutet. Var alltid precis på rätt plats, man märker att hon är gammal caddie, och gav initierade kommentarer. Kul att hon hjälpte Schefflers att få plats för att se sonen slå sista putten på 18:e.

Masters får jobba lite för att att toppa den här.

Det var inte den kombinerade utan en av de två specialfeederna som den kombinerade gick över till.
De har alltid två såna feeder de två första dagarna. Idag var det tur att det var Åberg.
En annan trevlig sak är ju att kommentatorerna vinnlagt sig om att lära sig vad Ludvig heter. Åberg och inte Ahburgh

1 gillning

Men väl en eagle på 11:an.
Inspelet med en gubb-sjua imponerade stort :slight_smile:

Ja, ju längre slag ju mer imponerar han.

Jag valde sen verkligen kombinerad feed. Tänkte också att jag borde kommit in på någon enskild boll, men startade om, valde kombinerad och fick ändå bara Eslöv och seg Sydafrikan. Kanske en bug, men i så fall en bra en.

fanns feed för alla bollar

De sade klockan 18 att feeden då övergick från kombinerad till Åberg-feeden

1 gillning

Discovery DK körde hela tiden

Hade varit kul om man kunde se Åbergs runda nånstans. Brukar det inte finnas supercuts på Youtube?

https://www.discoveryplus.com/se/video/sport/dplus-sport-dplus-sport-sport/ludvig-abergs-alla-slag-fran-fjarde-rundan
Ska tydligen räcka att skapa ett gratiskonto för att se :grinning:

1 gillning

Tack. Precis vad jag tänkte mig. Fanns på Youtube förr.

The kid is good. Men jag tycker fortfarande att han är lite svag när det gäller puttningen. Iofs inte så farligt igår, men många gånger tycker jag att han läst rejält fel (för jag tror inte han missar så illa när han puttar) eller har taskig fartkänsla. Kanske är det för att han spelar så snabbt, men då kanske det är läge att ta några sekunder extra.

Tänker att han påminner lite om DJ då han kom ut. Enormt bra på det långa spelet men nära green svagare. Blev år efter år bättre på de svagare bitarna. Åberg, då man följde honom, igår och som man sett tidigare är han ju inte (jämfört med toppspelarna) dålig nåt, bara inte riktigt lika bra som de allra bästa. Och finns inget skäl att tro att de bitarna inte kommer bli ännu skarpare.

Men att se han spela, det ser så carefree ut. Ser ut som en dag på banan med vännerna. Och maken till snabbt spel, måste vara en av tourens snabbaste från att han går fram till bollen och den är iväg. Och inga jättelånga konferenser med caddien.