Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Det viktiga i svingen är att man har bra balans.

1 gillning

Undrar hur länge han fick massage efter rundan? 4 timmar? 5 timmar?

Kan dom snälla sluta ta in Fanny Sunesson var femtonde minut. Hon tillför ingenting

1 gillning

Vi som tittar på Eurosport får istället lyssna på två engelsktalande (med kraftig brytning) norrmän som bara var intresserade av Hovland.

Håller inte helt med.
När studion började fråga hur Fanny agerat som caddy när Ludvig slog sig ut i bushen tyckte jag det blev lite intressant

1 gillning

Påminner lite om Ballesteros när han skulle kräma ur några extra meter med drivern.

Jag kollar alltid med lite fördröjning numera, så att jag snabbt kan hoppa förbi dom delar när dom bara visar leaderboarden eller när hon är med. Orkar inte höra hennes flåsande och stönande i micken

1 gillning

Håller med gamle-T i frågan kring Fanny. Att få höra detaljer kring bollens läge som inte syns i TV-bilden är ovärderligt, höjer min egen intressenivå från ointressant golftävling till rätt OK underhållning.

1 gillning

Generellt är det för mycket “dösnack” i sändningarna. Inte bara i golf.

Vissa saker är intressanta, andra inte .
Hoppas Åberg kan avancera idag

Om han kan fortsätta som han börjat idag kan det bli en intressant Söndag. Sambon är ute och roar sig på egen hand imorgon och då är TV-soffan en lämplig plats att vara i.

1 gillning

Vilken golf det varit senaste 2 timmarna, makalöst! Djupa dalar och höga toppar.

Kollade klart tredjerundan nu, avslutet på Sawgrass är så himla läckert. Inga transportslag nånstans, alla slag med oroliga blickar efter sig. Och en duell Schauffele/Clark, varför inte?

Trevligt reportage om lite utanför banan på TPC

Faktiskt.
Inledningen på artikeln hintar om oförstående och kritik mot ”spektaklet” men läser man hela artikeln så är det inte det som kommer fram.
Det känns som de verkligen försöker hitta ”fel” men alla intervjuer pekar åt ett annat håll.

Egon

Kul att Catlin vann i Macao.Han är lite skönt otjusig på nåt sätt, eller verkar vara det i alla fall.

Nu är Åberg igång. Kommer nog vara välbevakad på den kombinerade feeden innan sistabollarna startar. Och McIlroy i boll strax framför.Blir lite koll nu. Den feeden, utan kommentatorer, bara ljud från banan är ganska behaglig.

Det måste vara lite knäckande för en som Bezuidenhout att spela med Åberg från tee. En vift bakåt, dunk i backen, en fotjustering, dunk o sen två sekunder innan pang, alltid mer eller mindre rakt. Han måste ha tourens kortaste preshotrutin. Medan Bezuidenhout står fem-sex sekunder över bollen innan han långsamt drar igång baksvingen.Och slår kortare och snedare.

3 gillningar

O Harman får man psykbryt på

2 gillningar

Ja och inte fan spelar han bättre för det. Avstängning på honom.

1 gillning