Fortsätter i samma stil. Han har ju bytt putter - det var nog inget dumt byte.
Vilken uppvisning av Scheffler. Ny putter och en puttningslektion gjorde susen.
Kul också att Ludvig Åberg klättrade till tia på världsrankingen.
Han får sända ett tack till Rory.
Om man vill tro att det som syns/hörs i media är det enda som försiggår, ja.
Egon
Lite knappt slagna drivar ?
Lite för lite spinn och därmed tappat ett antal meter carry,på första.
Sedan antar jag att det var “men vad f-n, det skall ju funka”, på tredje. Åsså samma resultat.
Och “h-vete, nu slår jag en safe…aargh, jag pushade den”, på femte.
Sedan lite uppgiven desperation på sjuan och vidare.
Veckans solklara begivenhet kvällstid blir ju Sawgrass förstås. På morgonkulan en asientävling från Macau där Kotte och en massa LIVspelare är med. Asientouren har blivit småintressant i alla fall.
Var inte en av anledningar till att de gick till LIV att det var färre tävlingar?
Antar att de är ute efter världsrankingpoäng.
Jag tror att de också är ute efter fler tävlingar. Det är ju inte överdrivet många på själva LIV-touren.
Tävlar man för lite så blir man troligen något sämre, efter hand.
På något sätt kommer säkert de mest namnkunniga på LIV ha en behaglig tillvaro framöver.
Jag fattar fortfarande inte varför Dubai Port inte kunde låtit dem få behålla sina medlemskap. Alltså, jag fattar politiken bakom att de blev bannade och att pga var så insyltade i touren… men lite stake hade gjort DP till en bättre tour.
Egon
Rory sätter iväg med en väldig fart… inte första gången i år. Sen vart det tar vägen… Det blir aldrig tråkigt då han spelar.
Rory och 72 hål är inte alltid kompisar.
Ludde -3 efter sju spelade (10-16) är en bra start. Gäller träffa green på 17:e då…
Rory -6 efter 8 hål. Sen i vattnet på 9ans utslag såklart, vad annars
Han lever ju numera med ganska mycket större press på sig när han skall leverera än vad han någonsin gjort. Men det är självvalt.
Varför göra birdies när man kan göra eagles?
Har McIlroy puttat som en gud eller har han limmat inspelen?
Jag vet att Sergio Garcia fick mycket kritik för sitt greppande innan slaget, men jag säger bara Brian Harman. Jag skulle bli nervvrak av att se hans pre-shot rutin en hel runda
Tänk om touren skulle se till att tempot är ok? Då skulle de kunna spela en hel rond på en dag.
Med 4:50 mellan sista start och solnedgång så skall man ju hinna klart…
Bra första 2 dagar av Hellgren på Asientouren. Nån som vet nåt om honom?