Spännande på the Australian. Hoshino var lite houdini men till slut kunde Niemann vinna. Tyckte mig se ett litet vamos på läpparna efter att sista gick i. Tänkte att det kanske var unikt spanskt.
Får se nu om det kan gå bättre för Lagergren och Svensson då de kan slå underifrån.
Kul med Uppsalasvensson! Tvåa i andra starten efter ett starkt år på Challengetouren. Bra löd i bössan. Skall vara med i Mpumalanga också. Mpumalanga, då tänker jag på Zacke…
Bro-Bålsta junior via golfgymnasium i Uppsala och Campell college. Spelat ett tag på Challenge touren och fick DP-tour kortet på Challengetourfinalen på Mallorca i år där även Adam Blomme fick sitt kort. Även han Bro/Bålsta junior. Som gammal Bro-Bålsta medlem är det extra kul att följa dessa.
Trist höra. Nog för att det smäller rätt bra här i Uppsala också, men Bro var som sagt sett som bilmeck och fotboll under mina uppväxtår i Stockholm nordväst.
Helt sänkt i feber idag på dan var det enda jag orkade att kolla på Leopard Creek. Tävling som alltid levererar. Synd att alla svenskarna slutade dåligt, men Lagergren har fortfarande chansen med ett riktigt move i morgon. Är jag lika seg i morgon blir det nog lördagsunderhållningen. Nobelpris till de som uppfann Ipren och Alvedon.
G-T Invitational. Småtrevlig spelform om än en aning jippobetonat med scramble ena dagen. Sändningen lämnar en hel del att önska.
Ludde och Madde spelade bra idag.
Riktigt njutbar tävling från Mauritius, där skulle man vara nu och spela den banan. Ser ut att bli svenskt i ledarboll i morgon, tål att tittas på till förmiddagsfikat.
Fick lov att gå in och kolla, och kan inte mer än att hålla med i sak… då är jag ändå för användning av shorts, men det där ser ju ut som badshorts mer?