Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Nog för att svenskar i slagläge inte brukar vara vassa på lördagen, men Söderberg… han måste käkat nåt dåligt ostron eller nåt.

Ser ut som mitt scorekort brukar göra. Highs and lows.

Ordentlig spännvidd på high and low där. Och nu gör han plötsligt 4 under på 4 hål.

Såg reklam för Sentry Tournament of Champions i trettonhelgen. Två svenskar kvalificerade. Hur många gånger har där varit två svenskar?

Kul med PNC-tävlingen.

Söderberg är på G igen. Rullar ju i sanslöst många birdie. Synd att han havererade i rond tre.

Söderberg och Björk har ju haft framgångar lite parallellt i år, och det har varit lite så, Björk säker, inte många misstag, medan Söderberg blandar och ger. Det var ju lite kul att de gick tillsammans sistadagen på Sc Mixed. Hängde med dem, kul se dem spela hela rundan.
Och nu blir det superanekdotiskt, bara min upplevelse, men Björk, skärpt, vass, fokuserad. Mycket mer imponerande live i sin hållning. Medan Söderberg kändes märkvärdigt som nån som lirade en rond vilken som helst. Och när det gick snett var det ett väldigt huvudhängande. Men trollade i puttar, chippar, slag från konstiga lägen, lite Seve nästan.

Det skulle vara jäkligt intressant att höra hans anlays av dagarnas spel. Fast enligt Robban är det alla skitkommentarer spelarna får som de inte längre kommenterar sitt spel nånstans. Fast de egentligen vill.

Fyra LIV-vinnare i rad på DPWT. Någon sitter med en sur smak i munnen … :slight_smile:

Till och med fem stycken.

Jag brukar skoja att det är DQ för osportsligt utseende och så har vi här ett utmärkt exempel på just det.

1 gillning

Direkt från sängen!

1 gillning

Värre än Dalys brallor

1 gillning

Problemet är väl att köra Combo på plaggen, den ena eller den andra med enfärgat till vore helt ok i mina ögon!

Nah. Tröjan med ett par enfärgade brallor = fult, men OK. Enfärgad tröja och shortsen. Över gränsen. Den där outfiten på bilden lär väl Forza stoltsera med i Klaipeda … :slight_smile:

1 gillning

Vet inte om det är på rätt tråd o se John Daly sjunga o spela gitarr.(Bra oxo :-).

https://twitter.com/SaltyGoat17/status/1736396702205022308

Nu börjar tourerna tuffa igång igen så sakteliga. Tänkte vi kunde ta en liten giss:

Vinnare årets majors?

Masters - Scheff
PGA - Hovland
US - Brooks
Open - Rory

PGA spelas på Valhalla, Kentucky, minns den inte som nån speciell, RC 2008 och Rory vann PGA 2014.
US spelas på Pinehurst som kändes ok då Campbell vann, men med träd planterade blev det den tråkigaste banan på alla tourer. En ändlös rad par 4 alla likadana. Kaymers vinst var den tråkigaste major jag sett. Det året efter Merion som var en höjdartävling på en höjdarbana.
The Open på Troon som jag nog kan lika bra som Old Course efter alla gånger jag spelat high noon. Bra Openbana.

Leaderboard för första gången på några veckor. Kan inte blåsa mycket på den Hawaiiön. Inga större överraskningar i toppen på leaderboarden. Villegas har konserverat höstformen. Åberg hyggligt med. Tuffaste motståndet för honom hittills.

Träden vajade inte speciellt mycket

Man tycker ju att Rory borde vinna igen. Nu har han 30st topp 10 på Majors men “bara” fyra vinster. Lite som Greg Norman på sin storhetstid, ofta med i toppen men sällan det blev vinst på Majors. Norman hade också 30 topp 10 och endast 2 vinster.

Kirk, kul! Inspelet på 17:e var gymt. Ingen vinner på skägg mer än han, ser rätt neutral ut på banan med det, hans deliverancegameface var ruskigt. Lite som Charley Hoffmans. En av de mer speciella svingarna, tillbakalutad liksom.