Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Nu är golf ett marathon och inte ett 100mlopp… gäller speciellt en kille som tiger.

Titta på leaderboarden och försök få ihop siffrorna. Har inget med Tigers spel att göra.

Jag såg det, men du kommenterade också att det går bra för Tiger i hans egna tävling (vilket det gör, kul o se!)

Otroligt ändå vad mycket sämre sändningarna i Discovery är när det inte är Mats Hallberg och Wille Schauman som kommenterar, utan att någon av dem är ersatt med nån tjej eller Mattias Bohlin

My brukar vara bra som kommentator men det blev lite pölsa med vaniljsås där. Inte som OS 16 med Zacke o Nilsmark i den värsta personkemin i Svensk golfkommenterings historia, men inge bra. Lite ostbågevarning på killen.

Hoppas verkligen Tiger får fart på spelet. Han ser ut att ha åldrats en hel del, bara sen Riviera.

Kul följa Min Woos framfart i Australien, han bjussar verkligen på sig själv. Bra loudness på tävlingarna där nere.

Haha, såg inte först!

Jag tycker att det är helt naturligt att han får vissa fördelar på sin egen tävling

1 gillning

Lite synd att de inte har med karta över var bollarna hamnar i leaderboarden från tävlingen från sydafrika, som de har på de lite större tävlingarna. Skulle gärna vilja se var Lagergren hamnar. Mitt intryck är att han över åren skulle varit typ topp 50 om det inte var för vänstersläpp. Slår väldigt långt - och vissa tävlingar rakt - och puttar mycket bra. Nu den här rundan börjar bogiesarna komma.

Det är det jag skulle vilja se spelarna kommentera. Ta med oss till deras spel. Jag skiter egentligen fullständigt i allt annat som har med dem att göra, och jag tror att de egentligen skulle vilja kommunicera just det. Eller jag är övertygad. Hör dem bara i intervjuer, på och bredvid banan. Öppet mål för den som kan komma på bra media att kommunicera det. Säkert samma i andra sporter. Utan kommentarer och plussande.

Lär knappast kvarstå men det är ju trevligt som snapshot i alla fall

1 gillning

Går i ledarboll i morgon, hoppas lite bättre moving day än den de hade förra veckan

Tiger lite hetare idag. Fyra under efter åtta och slog just en liten “cut five wood” 298 yards. Saknar inte fart iaf …

Bogeyfyrverkeri av Tiger i slutet av rundan även idag. Tycker han inte riktigt tagit tillvara på de fem par-5:orna heller. Igår två birdies (och en bogey och en dubbel), idag en birdie (och en bogey).

Tiger hänger inte riktigt med. Han skulle bjudit in mig och lite andra hackare i stället.

Ändå imponerande att han öht är med och lirar – emellanåt riktigt bra.

1 gillning

Kan inte minnas att Phil har varit skadad särskilt ofta

Gissar att Tiger dopade sig till för mycket styrka för att hans kropp skulle palla den enorma träningsdosen.

1 gillning

Det är svårt att hänga med eliten med när man snart är 50, även i golf. Ryggproblemen och sviterna efter senaste billkraschen borde göra det hela mer eller mindre omöjligt men är man TW så är man och bitvis lirar han ju riktigt bra.

Det är ju märkvärigt med svenskar som ligger bra till och lördagar…

Man tycker nästan lite synd om Zalatoris