Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Också bland senare års framgångar kan man tänka sig Spieth som fullständigt dominerade något år men sen föll bort igen. Dock världsspelare fortfarande så inte riktigt rättvist men det kan mycket väl bli en sådan effekt också.

Tänker också på Cameron Champ som går och vinner någon tävling i början på året med svagt fält. Får sponsorpengar och nya pjucks sen gick det snabbt utför igen även om han hade talang nog att hänga kvar. Man skall inte ropa hej för tidigt är lite min andemening.

Vinna en major, en livtävling, tpc sawgrass, dom tre sista tävlingarna på fedex eller dp world tour finalen. Det är väl dom jag väntar lite på. När någon vinner 5 såna kan vi börja snacka best of the best.

Wolff vann ju snabbare än Morikawa. Wolff vann sin fjärde tävling, Morikawa sin 8:e.

Bara han inte börjar tänka så ska det nog gå bra

1 gillning

Var det Anna Nordqvist som vann sin femte start på LPGA och det var en major?

Eller minns jag helt fel…

Ser ut att stämma. Och två segrar första säsongen.

1 gillning

Carro blir man alltid glad av att se :blush:
https://twitter.com/LETgolf/status/1727711840279359715

Fanns ju lite att kolla på den här veckan också. Linn förstås, men det var riktigt småmysigt med Scott o Min woo till morgoncyklingen. Uppsalasvensson verkar fått rejält med grus i maskineriet efter sin första fina runda, men både han och Blomme klarar i alla fall cutten första tävlingen efter att ha fått sina kort.

Men det är nåt skattetekniskt till att svenskarna inte åker ner till Australien, var det inte så?

Ingen vidare moving day i Joburg

Ingen vidare helg över huvud taget. Kanske var för hett.

…och till helgen vet man ju vad alla som har möjlighet kommer att kolla på.

Trist att Åberg inte fick en inbjudan av Tiger

4 gillningar

Tänkte samma sak. Det hette ”one player to be confirmed later”. Blev Tiger, men kunde varit Åberg. Även två avhopp kunde ju blivit en inbjudan till Ludde. Nåväl, han förtjänar lite ledigt.

1 gillning

Jag tror Tiger spelar och fullföljer tävlingen bara för att säkra några få rankingpoäng och säkerställa att han ligger bättre än Puttaren på världsrankingen 2 år till.

5 gillningar

Undrar var man själv ligger…

:joy::joy::joy:

De som har minst poäng på OWGR världsrankingen 0.0001, ligger på plats 4045.
De som har noll rankingpoäng delar plats 4113 just nu.

Grattis, det visste du inte att du är rankad bland de 4200 bästa golfarna i världen !!!

3 gillningar

Går hyfsat för Tiger i hans egen tävling. Men killen som sköter leaderboarden är nog full.

3 gillningar

Tiger spelar med handikapp…

Kul se Lagergren igång. Han skall ju komma igång nu på höstkanten. Rätt maffig bana den i Sydafrika, nån som spelat den? Grymma utsikter. Uppsalasvensson börjar bra den här veckan också.

Kul statistik. Tiger står ju själv för nästan hälften av PGA-toursegrarna och Major-titlarna.