Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Kul att se att det är fina järnspelare (och puttare) som kommer i täten. Kanske slår alla toppspelare såpass längt nu att längden har mindre betydelse. Att missa fairway och att missa green var inte en framkomlig väg för en bra score på den här banan.

Men genom åren har det ju också varit urtråkiga 72-hålstävlingar där vinnaren (t.ex. Tiger) varit väldigt långt före och det inte ha varit någon mening att slösa tid på golf-tittande.

En annan nackdel är ju i de stora startfälten när ett rejält oväder ställer till det för halva startfältet.

Lite nya idéer behövs.

Kollade i ca en kvart på LIV verkade bara rörigt.

Jag tror nog att de kommer att bättra sig. PGA touren har direktsänt tävlingar i snart 70 år och trots detta kan det många gånger vara trista tillställningar. Den möjliga fördelen med PGA touren är att man ofta somnade gott i TV-soffan de år man slösade bort pengar på något dyrt abonnemang.

Tror det där är lite svenskt. Det här med att vilka titta på en tävling hela tävlingen igenom och hålla fokus på den hela tiden. Hockey, Friidrottstävlingar, Slalom, Snooker. Amerikaner går på baseball, där det bara stundvis blir spännande. Man dricker öl, snackar, gör vågen. Vad folk som kollar på Cricket gör vet jag inte…

Få här, jag själv får mig räkna mig till entusiasterna, tycker väl att torsdagen och fredagen är alltför upplyftande på en normal tourhelg. Man kollar lite för att kolla in banan, spelar in eller kollar streamat och fångar highlights. Intresset ökar gradvis och om ingen springer iväg är söndagens sista nio eller sista 4-5 något man följer intresserad.

Match har ju en annan karaktär, där är det mer spännande mer kontinuerligt, men upplösningen blir ofta mer avslagen.

Om LIV kan trolla fram ett format som tvingar spelarna till hög prestation länge och som har noll WWF-känsla, men som ger mer kontinuerlig verklig underhållning, bring it on. Men jag tvivlar.

Garcia, Osthuset och Wiesberger i samma boll. Lite kul.

Undrar om det är medvetet så att TV kan instrueras att inte visa något av deras spel ? :wink:

/ TT

Rory i ledning när plötsligt allt går snett :confused:

Hoppas en amatörtävling får gå för den här gången.

Womens’ PGA champ.
Lexi Thompson chippar och puttar som en kratta men hon har ett ruskigt bra klipp med drivern. 160 mph ball speed är imponerande.

Haotong Lis sistaputt gick inte av för hackor.

2 gillningar

Det svängde snabbt för Li/Pieters på 72:a

Theegalas försök från fw-bunkern var ett konstigt beslut.

Onödigt spännande i US Senior Open nu.

Yes men jag lyckades hålla mig vaken för att se PH klara trycket och vinna :grinning:

1 gillning

Irish Open på en inlands parkbana :sleeping:, det är trist när de har så fina linksbanor.

Irish, Scottish och The Open SKA vara tre veckor på linksbanor.

Det var bra de år då Rory drev på Irish, han var med och det var på alla kanonbanorna inkl, Royal County Down, har nog inte sett en bana som gått igenom TV-rutan som den. Och då de körde Irish på Portrush, några år före de körde The Open där, fasen lika bra som The Open nästan. Vill minnas att Padraig var med i toppen, kanske vann.

Rory är tyvärr en sell-out och lirar parkbanor i USA för $$$ istället för riktig golf.

Jag var där i slutet på apil och det var seriously ”underwhelming” efter mäktiga European Club och fina lilla Rosslare.

Nu ska det ju bli parkbana minst vartannat år på K Club. Märkligt i ett land där minst hälften av alla mina favoritlinks finns.

Och ändå framstår han just nu som mr ordentlig som inte bryr sig i fulpengar.