Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Med PGA tourens regler är han ju tvungen att lira alla tråkbanor minst en gång inom en 5-års period.

Du menar att PGA och DP har rena pengar?

Har ingen aning.men skulle påstå att den gängse rådande uppfattningen är att Livs pengar är fulare än PGAs

Så du säger saker du inte har en aning om? Kanske borde bli språkrör?

Nu får du ta och läsa vad jag har skrivit. Jag har en aning om vad som skrivs, inte var pengarna kommer ifrån, och det har nog inte så många forumskrivare nån större vetskap om heller.

Men Rory fick allt en liten gloria, inte av mig, då han gick ut med att LIV tycktes vara för föredettingar.

För att backa tillbaka till början av den här lilla ordväxlingen, jag är med dig hela vägen, om du skulle vilja se mer av Rory i Europa. Han drev på för Irish och var med i många år, vann ju episkt 2016. Tycker han inte har nåt att skämmas för vad det gäller att knuffa för Irish, över åren, men hade naturligtvis velat se honom vara med i år också.

1 gillning

Välkommen till internet där vi tar citat som vi vill. Ber om ursäkt om jag hade fel i min citering.

My bad :slight_smile:

I fall någon missat det så sänder Svensk Golf direkt från damernas German Masters:

De förekommer små korta reklaminslag på ca 5 sek lite då och då förutom 2 lite längre i början.

Jessica Karlsson leder efter 10 hål sista dagen 3 slag före Maja Stark som i sin tur är 1 slag före 2 tyskor och ytterligare ett slag för bl a Linn Grant.

Maja är en av få som inte har en caddie och drar sin vagn själv. Temperament har hon också då hon efter en missad putt igår syntes svåra åt sig själv och slängde ner puttern i bagen med en smäll :slightly_smiling_face:

/ TT

Nu ser jag att Maja har caddie idag.
Det hade hon inte igår.

/ TT

Meronken, där har polackerna fått fram en riktigt profil.

Men det var nog den tråkigare Irish Open -bana jag sett. K club nästa år är bättre i alla fall. Häftig avslutning på den.

Spelade den i april. Fint ställe, intetsägande bana.

Såg en del från PGA Barracuda. Såg ut som en bana man verkligen skulle vilja spela själv. Formatet med “modifierad poängbogey” är faktiskt ganska kul, 5 poäng för eagle och 2 för birdie på en bana som är så pass “lätt” som den här öppnar upp för överraskande svängningar i resultatlistan.

Såg en hel del på play, bland annat hela sista dagen i morse. Riktigt kul att se Norén spela så bra. Hans beslut att skippa the Open visade sig vara helt rätt. Lite skoj att se att det återigen händer att en spelare som tar in en annan caddie än sin vanliga gör ett bra resultat.

Trist att Norlander inte kunde hålla i spelet i helgen.

1 gillning

Norlander började väl att tänka på att han behöver få bra resultat för att nå upp till åtminstone topp-150 på fedex listan, helst top-125. Om tourens uteslutning av LIV spelare ligger kvar kanske de justerar listan och då landar han väl kring topp-125 i alla fall. 156:a just nu.

Maja verkar fått lite grus i maskineriet nu mot slutet och ingen bra start i Evian, men det skall bli kul att se vad Linn kan göra.

Southport, där Cazoo spelas, så jäkla läcker bana.

Trevlig runda av Alexander Björk under dagen och förhoppningsvis håller Dantorp ihop det sista tre nu. En håll i hatten-runda av Kinhult imorgon och det kan bli spännande.

Lite typisk svensksistarunda på hillside, de som kan slå underifrån spelar ut och får toppresultat. Men skönast att se Ramsays reaktion efter den sänkta segerputten. Betvivlar att vi kommer få se såna reaktioner på LIV.

Håller med om allt och kul med Marcus och Robin. Ramsay hade lovat sin dotter att fixa en ”pokal”, hon är 6 år nu så då var det fixat😏

Bästa intervjun, så borde det vara på alla tävlingar. Intervjuaren bara satte igång med en väldigt allmän fråga, sen bara bubblade allt ur Ramsay utan alla dessa idiotiska ledande frågor man framför allt hör på USA touren.

Lite märkligt med svenskar på Fairmont ST Andrewstävlingen. Samma pengar och ungefär samma startfält som på Hillside, men nu bara B-laget med från Sverige. Får se om Dantorps fina form kan hänga i.

Verkligen kul med Dantorp, jag hoppas att det inte bara är en “Lidnersk knyck”.