Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Gillar idén men undrar om det skulle kunna funka. ”Seriespelet” under match-WGC i Austin är helt ok som TV underhållning.

Konstigt att Thomas inte fick dropp där.

Han valde tydligen att inte be om en dropp. Hade gett honom fri dropp, men han tycks själv ha ansett att han inte hade rätt till det.

Å fan! Kudos.

Edit: Verkar på kommentatorerna och honom själv som att han inte FICK dropp för det läget han hade.

Tror också det var så

Vart ju inte bättre av att starten presenterade honom som Justin Thompson :smile:
https://twitter.com/GolfDigest/status/1538205794633654272?t=kNwYxhSHsWSn2aEcQutzkg&s=19

Enligt Sky Sports - som jag litar mer på - kallade han inte ens dit domare. Det underbyggs också av att jag aldrig såg honom diskutera med någon domare. Och att domaren annars sannolikt hade gett fri dropp.

Hossler hade samma läge nu. Vet inte om han pratade med nån domare. Borde få lättnad
Många tuffa lägen är det

Även Scheffler i trubbel

Kollat klart på nattens sändning nu. Det svänger i toppen

Japp, kollade till te och rostat bröd efter morgonens niohålare. Mycket underhållande. Hände massor sista nio. Man hade väl haft tusen slag för att komma runt själv. Fint läge inför sistadagen, Zalatoris och Matthew, två gnetar som knackar på dörren för en major, Rahm och Scheffler(är de inte lite lika) lurande precis bakom och Rory i läge för en urladdning.
Blir kolla ledarbollen hela vägen tills ögonen faller ihop och resten till frukost innan jobbet.

Känns inte som dagens spel kommer att bli lättare än igår. Av de 16 som hittils gått ut har ingen förbättrat sin score ännu.
Tror det kan bli stora omkastningar i toppen då det är ganska jämnt. Det skiljer bara 7 slag mellan de 32 främsta och vi har ju sett hur slagen kan skena iväg om man hamnar lite snett i tjockruffen.
Hoppas Rory - eller någon annan Europé - får till det och vinner! :slightly_smiling_face:

/ TT

Måste vara enäggstvilling

1 gillning

Det är bra golf nu.

Och bra blev det in i mål. Blev en tår här då det brast för Billy Foster. 72 hål slagtävling har sina poänger. Spännande hela vägen. Duell mellan Scottie, Will och MattHEW. En av de bästa majors på länge. Hoppas de plockar in The Country Club i Majorrotationen.

Väl skrivet och sagt:

Lyckades hålla mig vaken i natt, en härligt tävling på en fantastisk bana. Kul för Fitz, värdig vinnare. Helt sjukt vad mycket längre han slår nu än för ett par år sedan. Trodde ett tag att Schefler skulle ta hem det lätt men icke så. Zalatoris puttning är rätt anmärkningsvärd, det ser så illa ut men bollen går i hål.

Känns som om Rory i alla fall kommer närmare en major, kanske redan på The Open??

Zalatoris känns ännu närmare, men oklart om han är van vid linksgolf.

Rory är för svag på “gnetspel”, tycker jag, för att ha bra chanser när det är smalt o ruff.

Jag hoppas att Zalatoris tar det nästa gång