Ett verb där som tarvar lite förklaring… Men vore guld om han kunde göra det.
Edit : Synd! Men det vore coolt om han kunde skunka lite.
Var orolig för att inte hinna sin flight, men kom igenom i tid till slut. Kö. Kris. Kökrisa.
Läste kök-…risa…?
Ska messa Eric jag också
Får se fram mot The Open då. Men där kan man allt redan, typ… The Country Club som bana, klubb, patronupplevelse vet man inget.
Kom kuben med? Undrar hur, läste att Blixt kvalificerade sig men Tranås store lille man också då. Har börjat riktigt lovande. Han har långsamt spelat bättre de sista två åren.
US open: Det finns en del rejält jobbig ruff…
Vi får hoppas att Lingmerth håller spelet uppe. So far, so good.
Mitt intresse av att titta på golf på TV är följande
- Sista 9 på majors
- Sista hålen på andra PGA-tour tävlingar om någon svensk är i toppen, samma gällande dam-majors.
Ska ta en titt på LIV och se om det är roligare än alla tråk-tävlingar på PGA touren. Att titta på Europatouren har jag inget intresse av, samma sak gällande division 2 i fotboll.
Att vara på plats på banan och titta på någon Europatourtävling är däremot hyfsat intressant
Ett intressant namn i US Open, Tony Jacklins son Sean är med i startfältet.
Inte så många söner till toppros som blivit ännu bättre. Tom Morris är en, Bill Haas vann Fedex men är inte riktigt i pappas klass. Chariie Woods är ju duktig, men…
Finns nån mer?
Annars bara DJ av LIV spelarna uppe nära topp.
Tjejgolfen verkar ha fått en vitamininjektion modell heroinet från langarens personliga stash i Pulp Fiction. Det är många svenska namn med i posten ovanför. Vi som skall vara så jävla individualistiska här uppe i Germanien…
Ser tufft ut i US Open. Kul
Var det Rory som studsade på sprinklerlocket? Eller låg han uselt efter 3 ändå. Snacka om otur iallafall
När skall touren lära sig att på fredagen vill man se dom som är på vägg att missa cutten och dom som precis kan klara den.
Extremt nära att Lingmerth sänkte för Eagle precis.
Synd att Tranås sviktade på slutet men inte oväntat. Får se om han kan hitta tillbaka på lördan ellen om to-1/2fre var en Kahneman,
Annars, tja, hyggligt kul bana att se, och kul med Rory där uppe. Får JT lite fart u der movi g day, allt annat skulle förvåna kan mycket väl owgr top 5 vara med i segerdiskussionen.
Förhoppningsvis kommer PGA-touren att göra en ordentlig uppryckning vad gäller upplägget på tävlingar, tv-sändningar mm. Som jag nämnt många gånger tidigare känns dagens upplägg ålderdomligt. Egentligen inga förändringar sedan 60-talet. LIV tourens uppkomst är ju ett tecken på detta.
Jag skulle t.ex. kunna tänka mig en “premier league” med 32 av de bästa spelarna som lirar match under ett antal utvalda veckor.