Han är bästa spelaren på leaderboarden i bild. Man kan ju hoppas på dom andra med förutom Scott, men jag tror på Xander.
Just det. Här sitter jag och tänker att det är söndag. Ooops.
Samma svenskboll imorgon ser det ut som. Stark av Alex att avsluta birdie-birdie-birdie.
Längesen jag njöt såhär mycket av 5 timmar golfsändning. Ruggig underhållning!
Sändningen var en katastrof men kul utveckling, fint med svenskarna i näst sista boll och det gör inget om Bradley/Scott får lite tidiga birdies. Så får svenskarna slå lite underifrån, brukar funka bra. Alex 63:a på Wentworth, den får han gärna upprepa. Och Bradley behöver tryckas till.
Fan, tycker det är tvärt om! Ser havsörn då jag är ute och paddlar och det är alltid en skock måsar ock kråkfåglar runt dem och försöker skrämma bort. Klart, alltför många måsar häckar väl inte på själva näset där. Var det verklige en örn, såg väldigt liten it. Hade tippat på nån slags falk. Ska kolla m brorsan.
Savannörn. Står i artikeln.
Nu damernas Open. Enda jobbiga där är att Bergman låter liksom skitnödig hela tiden.Han kommenterar ok men det verkar som om han inte tror det själv. Carin är stabil.
På tal om kommentering. Igår hamnade språket på Engelska på huvudsändningen på BMW och det tog ett bra tag innan jag fattade det. Och sen gick jag över på svenska, och jäklar vad skönt. Amerikanerna låter som om de säljer nåt hela tiden. Hallberg och vem nu som var bredvid, skönt tillbakalutade.
Mikael Lindberg leder med 2 på Challenge-touren på Vesterby med två hål kvar när han avslutar med en bogey följt av en snögubbe. Jocke Lagergren tog det hem det istället. Lindberg kommer nog gräma sig duktigt.
En åtta på 18. Känns som jag på Könskampen.
De gör inga banrekord. Det har väl blåst en hel del, kanske.
…
Trist att man inte får se alla slag av svenskarna när de ligger trea och fyra…
Norén behöver avancera ett par placeringar för att komma bland de 30, tror jag.
Ligger T6 just nu och 33 på FedEx-listan.
Ja, och behöver bli solo femma kanske?
Kanske…beror även på hur det går för de som ligger strax före.
Kan följas “Live” här: PGA TOUR FedExCup Standings
Tryck på “Live”-knappen.
Edit: Efter lite räkneövningar så måste nog Alex bli sämst fyra.
Edit 2: Nu är Alex solo 5a men är på plats 32 baraa. Fattas futtiga 19 p för att bli nummer 30.
Chris Kirk gick just förbi.
Edit 3: Om Alex fortfarande 5a på sista hålet får Ludde se till att göra dubbelbogey för att hjälpa Alex
Ludde gör bogey på hål 12 så då delar Alex och Ludde fjärde plats och Alex ligger plötsligt på plats 26 på FedEx-listan
Kan man skjuta tv-producenten? Hur kan man inte visa utslagen från Åberg o Norén? Trea o femma i fältet?
Kan ju knappast saknas resurser för tv bevakning?