Jag har klagat många gånger på att alldeles för många banor på PGA-touren ser så förbaskat tråkiga ut. Inte natursköna alls. Men nu har jag hittat en ny favoritbana. Ser magisk ut! Lite Augusta-känsla.
Norén på fjärde plats är ju riktigt kul. Jag hoppas han kan fortsätta lika bra och ta en plats till East Lake.
Lite taggad för golfen ikväll. Risken är väl tyvärr stor att man blir besviken.
https://www.instagram.com/p/C_BzMuquN4P/?igsh=ZmYwNm55cXV2bGNo
Går åt olika håll idag.
Idag var damgolfen roligare att se än Coloradogolfen. Damernas - hela tiden tätgolfarna i bild, nu på BMW glimtar av ledarna och en massa blaj.
Ugh. Trist dubbel.
Med undantag för en märkligt usel parputt på fyran lirar Bradley fin golf. Fick nog en skön confidence boost när han utsågs till RC-kapten.
Har skaffat PGA tour på Max idag. Så nu kan man se…
Men vad har hänt med spelarnas fysik? Skulle inte moderna golfspelare vara vältränade? Till och med Ludvig har ju chipstuttar.
Living the good life. Vet man ju själv att man kan träna en del, men deffa kräver diet.
McIlroy kanske duger?
Jo ja. Men skulle inte Tiger revolutionera golfen och ta bort alla som var byggda som Colin Montgomerie?
Har jag aldrig hört. Visst, nuförtiden går alla på gym, men that’s it.
Verkar inte som att nån vill vinna. Fn vad de släpper slag höger och vänster.
Haha. Spoke too soon! Go Åberg!
Bra action. Scott slår out och Åberg sänker en eagle.
Nä det är ett tag sen men när Tiger slog igenom så var det lite snack om att nu krävs det bra fysik på ett annat sätt än förr.
Jag kan ju tycka att det är lite trevligt att det inte blev så. Att golfen fortfarande tillhör de som har känslan.
Apropå det och lasermätare osv. Att läsa greener är fortfarande ingen exakt vetenskap. Ska vi kanske tillåta digital avläsning av greenens lutning också?
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Modernt eller old school?
-
Ta det snacket i den tråden.
-
Bra fysik motsäger inte att killarna lever gott.
Tror på Xander imorgon

Tror på Xander imorgon
Tufft att följa upp en kanonrunda med en ny kanonrunda. Tror på nån som lirat hyfsat idag och kommer ett par-tre slag bakifrån. Norén?