Felpost. Rensat.
Åberg varvar verkligen kanonslag med missar. Först en riktig kanon från tee. Sedan duff o vattenplask följt av ett dåligt fjärde efter dropp.
Bogey efter 430 yards från tee …
Inte jänkare.
När det väl gällde som mest så avslutar Norén bogey-bogey, och Åberg gör bogey på en par-5 efter en 430-yardare från tee. Det är tur att detta händer regelbundet, så man inte behöver bli så negativt överraskad längre
Och lite i skymundan 8 på sista hålet för att inte vinna i Ledarboll, nu vann Lagergren istället, men men. Bradley är inte sådär omedelbart sympatisk, men han visade vinnarskalle på sluthålen.
Hur många andraplatser har svenskar på stortourerna i år?
Sista nio gick svensken på par, amerikanen 1 över och australiensaren 2 över. Svensk vinnarskalle räckte inte.
Ja, det är synd att de andra 49 i fältet inte hade vinnarskalle, annars hade de nog varit med och slagits om segern…
Vinnarskalle och vinnarskalle, han ledde väl med två inför sista?
Det var ju inte som att han måste göra paret för vinst, nu var det ju bogey som gällde.
Det svängde i slutet, och det var väl egentligen bara AN som hade något riktigt viktigt att spela för (avancemanget) med de sista placeringarna?
Enligt @Anders definition är det väl då bara vinnarna som haft vinnarskalle i år, de andra spelarna har ju inte vunnit och har sålunda inte vinnarskalle.
Hur blir det då med t.ex. Scottie? Har han bara vinnarskalle ibland?
Har jag definierat det så?
Då kör de snart igång. Artikel här om banans ombyggnad.
Det är ganska ruttet att inte visa mer från fler i säsongsfinalen med bara 30 spelare på banan.
PGA och US i ett nötskal.
Och just då visar de många olika…
Ja det verkar vara ett litet problem de har. Fattar inte att amerikanerna orkar vara så patriotiska när de har halva fältet och en vinnare var och varannan vecka.
År det bara jag som blir trött på amerikanska parkbanor?
Nej. Det är inte bara du.
Förra veckan var det ju lite annat uppe i bergen.
Det här är en tanke som bara kom nu men är inte linksgolf lite överskattat trots allt? Slumpen verkar styra lite för mycket. En snedstuds ner i en djup bunker som man måste spela bakåt för att komma ur typ…
Det är klart att det är roligt att titta på men är det rättvist?
Jag skulle gärna spela flera såna (eller var det inte så du frågade?)