Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Tur det inte blev särspel, det hade ju krockat med fotbollen :roll_eyes:

Grymt! Bästa sen Taylor på Canadian!

Satan vad uselt av Åberg. Genomklappning. Kul för Bobby, gillar hans personlighet. Men det hade smakat ännu bättre om segern hade kommit utan den där droppen.

Bara fyra spelare hade en sämre score idag.

Ja, idag spelade Åberg inte bra.

Trist att både Lindblad och Åberg gjorde sina sämsta rundor i turneringen idag.

Nåja, vi fick med Norén till the Open iaf och Åberg borde nu ha en chans att vinna vilket han inte hade haft enligt statistiken om han vunnit idag. :grin:

2 gillningar

“Next week is a new week but I tell you, I’m going to celebrate this with my family, friends, and everyone here. I’m going to celebrate this one hard. We’ll pitch up to The Open when we pitch up to The Open.”

McIntyre är en herre helt i min egen smak.

Oh, to be young again – om man firar hårt nuförtiden är man ju inte människa igen på veckovis.

4 gillningar

Skall vi försöka hålla oss till trådens ämne? Jag kan dra statistikinlägg till en egen tråd för ämnet är intressant och om någon ids borra i det hela och skaka fram fakta så vore det trevligt.

Fixat.

LIV UK började igår. En tycker jag sevärd bana - JCB.
Rahm leder.

Låter som ett byggnadsföretag men banan kan nog vara fin

Det är bolaget som bygger och säljer entreprenadmaskiner som låtit bygga en anläggning för representation och sånt!

Firestone CC låter coolt åtminstone.

Har för mig att det är en av de längsta banorna i UK och räknas som ganska svår för den normale golfaren iaf.
Rick Shiels har gjort ett antal videos med olika upplägg där.

Hål 17 är lite coolt, par 3 på 255m, högt utslag mot en ö-green med bunkrar och träd.

Båda “döpta” efter sina grundare

Joseph Cyril Bamford blir JCB, respektive Harvey S. Firestone

Love Max Homa!

Kunde väl kallat banan Bamford.

Verkar som att Häggman försökte göra en Van de velde i går, lite trist då han låg bra till inför 18:e.

Reklamvärdet är större i JCB :stuck_out_tongue_winking_eye:

iCA har nog nog med pengar för att köpa Ullna.

Men den ligger inte bredvid huvudkontoret.
Direktörerna vill nog hinna en nio-hålare på lunchen :grin: