Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Inte pågående kanske, men kul!

Redirecting...?

2 gillningar

Skulle säga att det var proffsgolfens bästa tid.

Kommer Matsuyama att gå på -30 totalt i OS-golfen?

Nej, han har ingen vinnarskalle

1 gillning

Han kanske inte vinner…trots -30.

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Idag

https://www.instagram.com/ziregolf/p/C-jRgvftvvT/?igsh=cGQ4YXRtNHRzYWI2

Tankar om Kuchars beslut igår?

Minst sagt märkligt… Hade han haft en chans på vinst, visst, då hade jag kunnat ha någon förståelse.

1 gillning

Det skiljer ca 16000 dollar mellan 11-12 plats och lika mycket 12-13e.

Rankingpoäng är nog viktigare för honom men det har jag inte kollat upp.

Om jag hade kunnat vinna 100.000 på att vänta en natt…

Edit det är mycket mer än så, T7 om han gör birdie, T22 om han gör bogey.
Edit2 dessutom kan han gå till rangen och träna inspelsklubban enbart. Smart.

1 gillning

Det ser fuktigt ut i Skottland för damerna.

Åberg börjar inte helt bra, i FedEx StJude. “Missad” birdie på ettan och diverse vinglande på trean just nu - kanske blir det bogey på parfemma.

vill inte sticka ut hakan, men Linn Grant skulle behöva nån som ordnar upp hennes spel hon har tappat allt typ som mig…

Skönt att se att även en världsetta kan bli f-b över ett dåligt slag.

Memphisbanan är sådär. Brukade ju alltid vara en B-tävlingsbana på slutet av året. 18:e och 15: är ok, men det är lite som på East lake efter den tveksamma 9 håls swappen, 16-17 har ingen dramatik alls. Verkar finnas en del i USA som gillar såna banor, typ där det bara är spännande framme vid green men inte min kopp te. Och såna hål kanske gör sig bra då man spelar dem men blir helt intetsägande på TV. Måste till nåt problem mer än bara bunker på utslaget.

Men kul än så länge med Schäfrarna spelande tillsammans och i topp. Får se om Alex och Ludvig kan få igång spelet.

upprepar Fröken Grant bör hitta någon som kan hjälpa henne

1 gillning

En tjej från min klubb lirar Girls Amateur på Alwoodley och tog sig nu till final med 4/3. Bogeyfri med fem birdies de 15 hål hon spelade idag.

4 gillningar

Havanna, coolt förnamn!

1 gillning

Noterar att Lisa Pettersson ligger bäst till av de svenska damerna i Skottland.

Sopade hem finalen med 8/7 (36-hålsmatch) efter ännu en dag av fint spel, och blev därmed den första svenska tjejen som vunnit Girls Amateur sedan Anna Nordqvist gjorde det för snart 20 år sedan.

Havanna är en stor talang i miniformat - hoppas att hon fortsätter att finslipa på sin talang så kan vi få se mer av henne på lite större scener framöver.

5 gillningar

Hon är något extra :+1:

1 gillning