Om jag såg rätt så vann han den gången han hade ledning inför sista varvet på PGA-touren.
Lite svajigt av Ludvig. Tror han behöver gå till -21 för att vinna.
Hoppas inte fuskputtaren Scott vinner nu
Kan kanske räcka med -20? Eller t.o.m. -19?
Langasque såg ut som att han hade myskläder på sig. Så jäkla slafsigt, fult och opraktiskt på golfbanan.
Hoodie med snören som hänger och slänger i vinden och dessutom gympabyxor.
Medan Scott spelar sitt livs golf gör Åberg det inte.
Ser ut som att han är spänd och inte svingar fritt, tappar lite rotation och händerna hjälper till med en lite för stor draw.
Kanske kan det vara bra att jaga lite? Gå på lite mer.
Ett sprinklerlock frammanat via provsving i fetruffen…
Hellre McIntyre än Scott.
Går ju inte duffa en chip om man skall bli bäst i världen
Det är rätt uselt spel av AAberg just nu, när man letade fram en fulstream för att få se en svensk seger i Scottish går det åt andra hållet.
Det kanske blir en topp-10 i alla fall, det är ju väldigt bra för en svensk.
Nu e det Scott och en Skotte i Scottish…
Man börjar ju fundera på Åbergs mentala förmåga, är han en blivande världsetta eller är han en spelare som dansade en sommar/säsong ?
Top 10 i en sådan här tävling är väldigt bra oavsett nationalitet…
Snacka om trist eftermiddag framför tvn. Eller. Det har ju varit lite kul golf, men det var ju Åberg som skulle vinna.
Kan inte nog poängtera hur lite jag gillar Adam Scott men efter den droppen från nästan omöjligt par till bra eaglechans för att man hittar ett brunnslock i metertjock ruff så håller jag på ADAM SCOTT. HEJA ADAM SCOTT.
Killen har varit proffs i ett drygt år och vunnit på såväl DP World Tour som PGA. Kan knappast ha svagt psyke.
Golf är svårt helt enkelt!
Trist attityd när våra svenska spelare alltid skall ifrågasättas…
Kul att Alex tar sig in i The Open!
40 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Vinnarskalle eller ej?
Den putten!
Finishing in style!
Förtjänade det efter förra året. Men inte efter den där droppen i ruffen.