Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Det skulle jag inte skrivit för nu lirar han som en hackare på 6:e (hans 15:e).

Stabilt är väl bara förnamnet, Alla FW´s och 16/18 greener är galet bra. Spelade verkligen solid veterangolf, känns som att han spelat där 20 gånger.

De filmade Hovland i sin misär, antagligen för att han spelade med Bryson. Han kan verkligen konsten att se besviken ut, Hovland.

Rory var en fröjd att följa igår. Ingen tror väl dock att han kommer prestera 4 såna rundor?

KOmmer någon att kunna prestera under fyra rundor egentligen? Men om någon gör det ligger denne troligen bra till sista nio på söndag.

Men jag måste säga att jag fann Pinehurst mycket roligare igår än för 10 år sen då Kaymer vann. Då tyckte jag att det bara var en massa tallar och hål som såg likadana ut. Lite så är det väl nu också men det är rätt underhållande då de hamnar i de där tussarna i ruffen och då bollarna rinner av green för allt annat än riktigt bra slag.

Var inte Hedblom jävligt bra med då de spelade på Pinehurst gången innan Kaymer, då Campbell vann och inga träd skymde utsikten? Har ett minne av bollar som rann av hela tiden från green, då också.

Scheffler känns inte som någon vinnare just nu. McIlroy däremot :blush:

1 gillning

Attans snygga byxor Garcis har

Försöker kika på featured groups på U.S. Open hemsidan men den verkar tungt lastad och buffrar lite för ofta (typ varje gång Åberg ska slå) för att det ska vara användbart.

Edit: verkade vara webläsaren i TVn som var för dålig, funkade bra att spegla skärmen från telefonen till TVn istället.

Vem är värst att titta på av Cantlay och Harman? Hugget som stucket.

2 gillningar

Tim Widing på delad 10:e plats, just nu.

Vilken/vilka kommentatorer är jobbigast att lyssna på?

Åberg sänker för par. Igen!
Hur många 2-3-4 meters puttar för par har Åberg rullat i, i dag?

Jag tycker att Sjöstrand och Hedwall är jobbigast. Hedwall LIKSOM håller med om precis allt som Sjöstrand säger och hennes egna bidrag är självklarheter. Sjöstrand sover nog dåligt inatt så ofta som han fick ont av att någon missade en putt. Jag föredrar att dra ner volymen.

Verkligen kul med både Åberg och Widing, jag hoppas att bägge håller.

Noterar att Nelly Korda missat cutten 2 tävlingar i rad nu.

1 gillning

… och Glans är sexa. Bryson och Ludvig, det blir åka av det.

Nästan så man blir sugen på att teckna Viaplay för helgens spel.
Synd att inte British Open spelad inom en månad

Tycker fortfarande det är så fult av Viasat att gömma majors bakom sitt total paket utan andra alternativ.
Jag är totalt ointresserad av resten i paketet, hade det funnits möjlighet att köpa tävlingen enbart eller en golfkanal hade jag förmodligen haft den året runt men när de gör så här vägrar jag.

2 gillningar

Håller med. Men det verkar aldrig bli som vi vill