En gång i tiden för typ 15-20 år sedan så satsades det friskt på Pay-per-View, dvs det räckte med att man hade billigaste grundpaketet så kunde köpa enskilda matcher och evenemang. Vill minnas att det också fanns särskilda tilläggspaket med enbart fotboll, hockey, motor eller golf. Man behövde bara betala för den typ av sport man ville se.
Men uppenbarligen tjänade bolagen inte tillräckligt med pengar på detta upplägg + att kostnaderna för olika ligornas rättigheter m.m. sköt i höjden.
Så nu sitter vi där och tvingas betala svindyra paket trots att vi bara tittar på golf
Kan iofs tänka mig att fotbollstokarna tycker det är lika illa dom ska behöva betala för golf som dom aldrig ser på.
Tänk om bilbranschen varit likadan - finns en grundbill med i princip bara ratt, 4 hjul och motor. Vill du ha askkopp måste du köpa det enda stora paket som finns med extra allt som du ändå inte vill ha. Fast det kanske är så ?
Hade glömt bort att jag har Telia som bredbandsleverantör igen!
Där fanns möjligheten att köpa enbart viasat golf för 179kr/mån och då har jag ändå inga andra tv-paket via Telia.
Förstår inte varför det alternativet inte finns när du går via Viasat men nåja, nu kan jag se Åberg ikväll ändå utan att sälja syrrans barn.
Hur? Har Telia som leverantör av fibern
Jag sökte på telia och viasat golf då var första träffen en telia sida med köpknapp.
Man kan förmodligen gå via “Mina sidor” också.
Ja ser faktiskt ut som det funkar , bockar jag ur tv-box så blir priset 179:- och tillsvidare. Inga 24-månader man binder sig.
Får testa efter studentfirande
Har för mig jag försökt förut
Japp, jag gjorde så och har inte hittat någon hake i ordererkännandet eller avtalet ännu, tittar via telia play appen just nu.
Jag har Telia som bredbandsleverantör och Telia TV baspaket för199:-/mån plus viasat golf för 179:-/mån utan bindningstid. Bredbandet börjar bli dyrt.
På usopen.com visar dom Featured Groups även idag.
Japp men inte svenskarna tyvärr.
Såg ni Schefflers försök att nå green på hål 3?
Han tog i så att han höll på att fälla sig själv.
Undrar nästan om det var hans tur att passa sin nyfödda i natt? Verkar ur balans och på dåligt humör…
Lite trist att se DJ, han har tappat spelet ganska mycket sedan flytten till LIV.
Det är jättekul och imponerande vad Ludwig gör men jag blir så trött på hur man ska hissa honom till nivåer över Tiger. Man pratar sönder honom och tävlingen. Peter Hedblom: det känns nästan naturligt att han leder US Open! Suck.
Som han puttar. Go Ludde!
Det var kul så länge det varade. Bryson känns ostoppbar just nu, blir spännande att se imorgon. Godnatt
Gillade när Hidekis caddie bugade till flaggan.
Hoppas Pavon vinner. Satte en slant till bra odds